Arvet

Originaltitel: Family Plot
Regissör:Alfred Hitchcock
Utgivningsår:1976

Om Arvet:

En falsk spådam och hennes pojkvän lurar folk på pengar. En äldre dam söker upp paret för att hitta sin sedan länge försvunne brorson. Samtidigt finns ett annat par som kidnappar folk i San Fransisco-området. Dessa människors vägar möts och ett smärre kaos utbryter...

Titel: Pulp
Originaltitel: Pulp
Regissör: Mike Hodges
År: 1972
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Pulp
Titel: Tjejen som visste för mycket
Originaltitel: Foul Play
Regissör: Colin Higgins
År: 1978
Genre: Komedi, Thriller
Tjejen som visste för mycket
Titel: Sleuth - Spårhunden
Regissör: Stephen Frears
År: 1971
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Mysterium
Eddie Ginley - kanske en deckare

Ed Lauter, Barbara Harris, Bruce Dern, Karen Black, William Devane, Katherine Helmond, Cathleen Nesbitt, William Prince, Nicholas Colasanto, Warren J Kemmerling, John Lehne

Ernest Lehman, Victor Canning

Komedi, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Arvet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arvet (51 st)
andybrando (Anmäl)   3/12 2016
Beskedlig underhållning som aldrig blir riktigt trovärdig. Oinspirerad Hitchcock går på rutin.
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/10 2016
En bra, spännande och stundvis även ganska rolig film med bra skådespelare.
Mat1az (Anmäl)   15/10 2016
Inte helt tokig. Annorlunda.Gillar Dern. Ingen direkt spänning, men småkul upplägg som var intressant att följa. Dock hade jag mycket svårt för bilscenen, som är som hämtad från nån billig buskiskomedi. Herre jävlar i gud! Det känns som att det aldrig skulle ta slut! Höll nästan på att stänga av filmen här faktiskt. Som tur är stabiliseras läget en bit efteråt. Landar någonstans i mitten.
BarryHero (Anmäl)   20/1 2016
Annorlunda Hitchcock-film. Spanningen uteblir lite i och med att man far folja bada paren. Inger kommer egentligen som en overraskning. Gillade Bruce Dern och de kalifornska miljoerna. Relativt svag trea.
Solidus (Anmäl)   4/10 2015
Som många medlemmar skriver, så blev detta Hitchcocks sista film och det är ett verk som är varken bu eller bä. Det väl väldigt nedtonad och blygsam liten historia som Hitchcock presenterar med sympatiska huvudkaraktärer. Humorsekvenserna är dock väldigt ojämna och återigen blir det mycket fars av det hela. Slutresultatet är dock charmig liten film med en godkänd historia bakom sig, men som tyvärr känns mer producerad för TV än till bioformatet. Jag känner mig väldigt neutral till "Arvet".
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arvet