As Far As My Feet Will Carry Me

Originaltitel: So weit die Füsse tragen
Regissör:Hardy Martins
Utgivningsår:2001

Om As Far As My Feet Will Carry Me:

Den tyske soldaten Clemens Forell tas till fånga och skickas till ett ryskt fångläger i Sibirien. Han lyckas fly och beger sig till fots mot hemlandet.
Se filmen på Viaplay

Titel: The Way Back
Originaltitel: The Way Back
Regissör: Peter Weir
År: 2010
Genre: Drama, Äventyr, Roadmovie
Film nr.: 82002
The Way Back

Bernhard Bettermann, Michael Mendl, Irina Pantaeva, Iris Böhm, Anatolij Kotenjov

Bastian Clevé, Hardy Martins, Bernd Schwamm

Drama, Krig

Tyskland
Diskussioner om As Far As My Feet Will Carry Me  (0 diskussioner)
Kommentarer om As Far As My Feet Will Carry Me (11 st)
KyLLo (Anmäl)   05:15 5/2
Det är som krigsfilm och överlevnadsfilm i ett. En stark, fängslande och tänkvärd film. Inte helseriös, men heller ingen bagatell. Inte en som grottar ned sig i problem och där allt går fel, men heller inte en sockersöt solskenshistoria. Inte förutsägbar, men heller inte helt överraskande. Just den där balansgången tycker jag hör till det unika. Den är även oväntat variationsrik, vilket bidrar till intresset. Från lugn och ensamhet till spänning och våld till humor och ironi. Allt finns här. Både kyla och värme. Olika människoliv, beteenden och känslor. Som tittare kan man vara med och tänka och tycka. Hur skulle du ha tänkt och handlat i samma situationer? Handlingen utspelar sig under lång tid, vilket förstås är svårt att förmedla på 158 minuter, men de har ändå hittat ett behagligt tempo genom hela filmen.
Kubrick (Anmäl)   8/5 2014
Bra spännande, första halvan är bäst, sedan blir det lite sämre kvalitet på det hela.
kaustiksoda (Anmäl)   22/1 2013
Första halvan vackert rå och hyfsat äkta. Andra halvan mycket svårköpt och sentimental.
averin (Anmäl)   16/12 2011
Ibland helt magiskt, men tyvärr många scener som blir väldigt utdragna och gör att filmen går i vågor dess värre.
Strang3 (Anmäl)   20/10 2011
Offhollywood FTW
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till As Far As My Feet Will Carry Me