As Tears Go By

Originaltitel: Wang Jiao ka men
Regissör:Wong Kar-wai
Utgivningsår:1988

Om As Tears Go By:

Smågangstern Wah får en dag besök av sin kusin Ngor som blir tvungen att bo hos honom ett tag för att hon ska undersökas av en lungspecialist. Efter ett tag blir Wah kär i henne.

Titel: Yellow Hair
Originaltitel: Norang meori
Regissör: Kim Yu-min
År: 1999
Yellow Hair
Titel: A Moment of Romance 2
Originaltitel: Tian ruo you qing er
Regissör: Benny Chan Muk-sing
Regissör: Alfred Hitchcock
År: 1950
Genre: Thriller, Mysterium
Rampfeber

Andy Lau, Maggie Cheung, Jacky Cheung, Alex Man, Ronald Wong, To-Hoi Kong, Ching Wai, Kau Lam, William Chang, Ang Wong

Wong Kar-wai

Drama, Action

Wong gok ka moon

Hongkong
Med i listor: Triangelfilmretrospektiv på Kino i Lund 2007
Diskussioner om As Tears Go By  (0 diskussioner)
Kommentarer om As Tears Go By (52 st)
skinnyskaller (Anmäl)   28/8 2013
Första halvan är riktigt övertygande. Neonljus, skuggiga bakgator, dimhöljda karaktärer och suggestiva synt-mattor. Sen faller storyn dessvärre rätt platt, även om slutet är något återförsäkrande. Snyggt foto rakt igenom och på det hela en lovande debut. 6.5/10
Sznax (Anmäl)   21/8 2013
En stilig första halva med 80-tals neonljus och dimmiga lokaler. Ett vasst manus och lagom suddiga karaktärer gör att mixen av gangsterfilm och drama blir riktigt bra. Den andra halvan hackar betydligt mer. Manuset tappar fart och karaktärernas relationer tar inte fart på riktigt rätt sätt. Sekvenserna på ön skär sig lite väl mycket mot resten av filmen. Betyg 6.7
kakbakarn (Anmäl)   20/8 2013
Filmen är förstås hysteriskt over the top på flera sätt - slow motion-sekvenserna, närbilderna, musiken, mycket av skådespelet - och storyn är ju redigt klyschig och banal. Men finns det inte en charm i allt detta ändå så säg. Och Kar-wai kunde redan här frammana sköna stämningar. Det är en del plus och en hel del minus, men jag har inte hjärta att ge rullen lägre än tre ändå.
AlbinWesley (Anmäl)   29/7 2013
Jomen det här gick ju bra. Fint bildspråk och bra film. Gissar dock att senare filmer kan ha mer att erbjuda.
levelfive (Anmäl)   23/6 2013
Helt okej film - flera bra skådespelare - jag har ej tidigare sett någon av dem agera förut...jag planerar att se fler hong kong-filmer framöver...medel till stabil 3a i betyg!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till As Tears Go By