Ascension

Originaltitel: Ascension
Regissör:Karim Hussain
Utgivningsår:2002

Om Ascension:

Gud är död; tre nunnor jagar mördaren i ett övergivet industrikomplex.

Titel: Zardoz

Karim Hussain

Drama, Skräck, Fantasy, Mysterium

Kanada, USA
Med i listor: Postapokalyptiska filmer, Twilight Zone 2003
Diskussioner om Ascension  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ascension (34 st)
Gordyal (Anmäl)   23/12 2015
Prettofilm för tonåringar klädda i subkultursvart. En byggnadskomplex-road movie. Hussain gör sig ingen brådska. Allt hade kunnat sägas och göras på trettio minuter utan att något hade gått förlorat. Idén är skithäftig, och innan jag hann tröttna så uppskattade jag det jag såg. Riktigt dåligt blev det aldrig. Eller jo förresten, dialogen är verkligen anskrämlig. (6-/15)
carnevil (Anmäl)   26/8 2015
Underbart pretentiös med glimten i ögat och en rejäl blinkning till bröderna Strugatskij! Regissören själv verkar trött på att alla tar den på sånt förbannat allvar.
AlbertSpica (Anmäl)   12/12 2013
Ibland finner jag den intressant , ibland totalt obegriplig samtidigt som jag undrar om speltiden är 1003 min istället för de 103 den utger sig för att vara. Jag har dock aldrig sett något liknande och är glad att jag äger den även om den inte kommer bli omsedd på många år.
Robkiller (Anmäl)   10/3 2013
Gud har blivit dödad av någonting... detta leder till "Ascension" hos människorna där samtliga får Guds krafter... men människornas svagheter skapar kaos och ett helvete på jorden... Intressant, men vad har detta med filmen att göra.. inget alls... hela filmen utspelar sig i ett trapphus där tre kvinnor långsamt vandrar uppåt i långsamt tempo och det händer väl i praktiken ingenting förutom lite mysko ljud ibland... fanns det någon mening med detta? inte alls även om bakgrundshistorien var intressant.
Noseman 2005 (Anmäl)   22/2 2013
Det är någonting med Hussains filmer som får mig att nästan svimma, oavsett hur pigg jag är när jag ger mig på att se dem. Som att den tar min energi och spöar upp den. Samtidigt är det så intressant att jag blir förbannad på mig själv varje gång jag slocknar och är nära att spöa upp mig själv. Underbar!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ascension