Ashanti

Originaltitel: Ashanti
Regissör:Richard Fleischer
Utgivningsår:1979

Om Ashanti:

En missionärsdoktors hustru kidnappas av en slavhandlare och sedan följer en vild jakt genom Mellanöstern.

Michael Caine, Peter Ustinov, Beverly Johnson, Kabir Bedi, Omar Sharif, Rex Harrison, William Holden

Stephen Geller

Drama, Äventyr

Ashanti: Land of No Mercy

Frankrike
Diskussioner om Ashanti  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ashanti (4 st)
dudson (Anmäl)   22/6 2018
Skön och speciell film med en sexistisk kvinnosyn. Full fart med elaka araber & slavar i kedjor. Caine har varit med i det mesta i filmbranchen iomed denna rullen #)
Papagiorgio (Anmäl)   22/7 2009
En riktigt usel film med Michael Caine. Kan inte bli annat än 1:a. Trodde inte det var möjligt då det i regel räcker med denne mans medverkan för att en film ska bi sevärd, även om resten av ingredienserna är skräp. Här ger Caine ett helt neutralt intryck, verkar närmast ointresserad, vilket kanske inte är så konstigt med ett så uppenbart styltigt manus, i fumligt regisserade taktlösa scener utan någon som helst känsla för tempo och timing. Inte ens "kultigt" bra, som vissa andra av Fleischers filmer (t.ex. Soylent Green med Charlton Heston).
rayek (Anmäl)   7/1 2009
Jag njuter av filmmusiken, lite amerikansk p-film a la 70 över den. Det gillar jag. Tyvärr hjälper det inte en annars tråkig och ganska spänningslös rulle från bottenslammet.
Bomkia (Anmäl)   9/9 2007
Dugligt äventyr där det som är bäst nog är hur Caines idealism torpederas av verkligheten. 3a.