Asoka

Originaltitel: Asoka
Regissör:Santosh Sivan
Utgivningsår:2001

Om Asoka:

Filmen berättar legenden om en kejsaren Asoka, Chadragupta Mauryas barnbarn, som satt på Magadhas tron trehundra år f Kr. Asoka orsakade några av historiens blodigaste slag innan han, hemsökt av ånger, svor sig fri från alla våldets väg och hängav sitt liv till att sprida buddhism land och rike runt.
Se filmen på iTunes

Shahrukh Khan, Kareena Kapoor, Danny Denzongpa, Hrishitaa Bhatt, Rahul Dev, Suraj Balaje, Ajit Kumar, Johnny Lever

Abbas Tyrewala, Santosh Sivan, Saket Chaudhary

Drama, Action, Romantik

Ashoka the Great

Indien
Diskussioner om Asoka  (0 diskussioner)
Kommentarer om Asoka (12 st)
Rundeep (Anmäl)   14/9 2015
Överdramatisk, annars rätt ok.
tpb (Anmäl)   9/11 2009
"Bollywood" borde helt enkelt kallas för "Nollywood" för än har jag inte sett något bra där ifrån. Noll.
Grag B (Anmäl)   21/4 2009
Tja, det är ju kul att skratta åt indierna ett tag, men.. andra asiatiska länder kan ju göra bra-bra film, är det här normal nivå i indien?
Kaigon (Anmäl)   22/9 2008
Showig, charmig och underbar. Hade den gjorts i ett mer enhetligt format så hade det helt klart varit en fyra.
mazquara (Anmäl)   16/6 2007
bra musik och så shahrukh... svag fyra
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Asoka