Assassination Tango

Originaltitel: Assassination Tango
Regissör:Robert Duvall
Utgivningsår:2002

Om Assassination Tango:

John J. är en åldrad lönnmördare som skickas till Argentina för ett jobb. När generalen han ska döda fördröjer sin återkomst till Argentina, spenderar John tiden med Manuela, en vacker dansös som blir hans guide till den sensuella tangon. Förtrollad av magin med Manuela blir hans verklighet omkullkastad när han inser att han ju faktiskt måste slutföra sitt jobb och sedan åka hem till USA.

Robert Duvall, Kathy Baker, Rubén Blades, James Keane, Frank Gio, Luciana Pedraza, Julio Oscar Mechoso, Katherine Micheaux Miller, Frank Cassavetes, Renee Victor

Robert Duvall

Drama, Thriller

Diskussioner om Assassination Tango  (0 diskussioner)
Kommentarer om Assassination Tango (7 st)
Krille80 (Anmäl)   30/11 2014
Jag är inte den första att säga detta men denna film borde och kunde ha delats upp i två olika och intressanta filmer. En om en ålderstigen yrkesmördare och en om tangons inflytande på land och människor. Tillsammans fungerar de men inte helt tillfredsställande. Höjdpunkten är samtalet mellan John och Manuela på cafèt. Det slår gnistror där! 3-
siggelund (Anmäl)   18/7 2014
Stolpiller / sömnpiller. Manuset är oengagerat, Duvall spelar samma roll som han ALLTID spelar, dansen känns helt irrelevant för handlingen och tar ändå upp det mesta av platsen. De resterande skådespelarna skulle kunna ersättas med frigolit. Försöket till dramatik i slutet faller platt. Det här är en SVAG tvåa.
jonbo (Anmäl)   21/11 2008
Lågmäld film som vinner på Duvalls uppenbara passion och att han alltid är bra. Synd att hans fru (i verkligheten) inte är en lika bra skådis.
Kurosawa (Anmäl)   12/6 2007
1½. Duvall hade säkert lika mycket passion för den här filmen som för "The Apostle" men vad spelar det för roll när manuset(hans egna) har c-filmskvalitet och skådespelet är så uselt.
Bomkia (Anmäl)   3/5 2006
Splittrad film som inte vet vad den vill vara. 2+