Betyg idag: 1 012 Besökare idag: 5 591

Originaltitel: Assassin's Creed
Regissör:Justin Kurzel
Utgivningsår:2016

Om Assassin's Creed:

Genom banbrytande teknik som låser upp Callum Lynchs genetiska minnen får han uppleva hans förfader Aguilars äventyr i 1300-talets Spanien. Callum upptäcker att han härstammar från ett mystiskt och hemligt sällskap, Assassinerna, och erhåller kunskap och förmågor för att ta sig an den grymma och kraftfulla Tempelherreorden i nutid.

Titel: Prince of Persia
Regissör: Brad Furman
År: 2013
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Runner Runner

Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael K Williams, Denis Ménochet, Ariane Labed, Khalid Abdalla, Essie Davis, Matias Varela, Callum Turner, Carlos Bardem, Javier Gutiérrez, Hovik Keuchkerian

Bill Collage, Michael Lesslie, Adam Cooper

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Assassin's Creed: The Movie

Frankrike, Hongkong, Kanada, Malta, Storbritannien, Taiwan, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Filmnummer: 120195
Diskussioner om Assassin's Creed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Assassin's Creed (25 st)
RunRiot (Anmäl)   13:40 22/3
Nej så fel det blev här! Riktigt trött och oinspirerad filmatisering av en av de bästa spelserierna som finns. Här återfinns ingenting av det som är intressant i spelen och delarna i animus är så intetsägande att de lika gärna kunnat klippas bort. Att skådespelarna dessutom verkar gå på tomgång och karaktärerna gång på gång gör helt ologiska saker gör knappast filmen bättre. Riktigt besviken på något som kunde ha varit så bra.
ekneB (Anmäl)   19:59 21/3
Tycker inte att den här förtjänat all dålig kritik den fått. Jag tror största felet folk har med filmen är att dom förväntar sig ett spel och inte en film. Enklaste sättet jag kan beskriva det är att det är en film baserad på en spelide och inte en film gjord utifrån en spel. Lite flummigt kanske, men det är min uppfattning. Långt över förväntan, jag ville såklart att det skulle vara en 5a men trodde väl i ärlighetens namn inte att den skulle nå högre än en stabil 2a. Den får en stark 3a, se det som en film och inte som ett spel dom gjort film av så blir du inte besviken!
Barneyk (Anmäl)   04:12 15/3
Jag hade ganska låga förväntningar men blev på det stora hela ändå besviken. Vi får se alldeles för lite av dom fantastiska medeltidsmiljöerna och actionsekvenserna blir helt förstörda av att man klipper mellan nutid och dåtid var tredje sekund mitt i dom. Vissa detaljer är verkligen hur snygga som helst men det är alldeles för få och helheten blir bara massa blaj. Upplösningen och slutet har 0 nerv och känsla öht. Det här funkar verkligen inte alls, det är en jävla soppa rent ut sagt. Synd, det finns ju mycket att gilla här. Men med 4 olika manusförfattare som skrivit om manuset i 2 olika omgångar blir det sällan bra.
Ramza (Anmäl)   23:32 3/3
Jag är inte svårroad men detta är ren smörja.
amotherscrime (Anmäl)   21:45 3/3
Otroligt medioker och otroligt rörigt. Fullständigt tomma karaktärer. Platt manus. Alldeles för mycket hastiga closeups. Hatar när actionscener skildras så. Helt bortkastad intrig. Hade nog funkat bättre som en kort TV-serie.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Assassin's Creed