Betyg idag: 1 047 Besökare idag: 5 903

Originaltitel: Assassin's Creed
Regissör:Justin Kurzel
Utgivningsår:2016

Om Assassin's Creed:

Filmen handlar om lönnmördaren Callum Lynchs uppdrag och resor i anfadern Aguilars minnen från renässansen där han både tränas och upptäcker att han är en ättling till ett lönnmördar-syndikat.

Titel: Criminal
Regissör: Peter Segal
År: 2013
Genre: Komedi
Grudge Match

Michael Fassbender, Marion Cotillard, Michael K Williams, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Matias Varela, Denis Ménochet, Ariane Labed, Carlos Bardem, Essie Davis, Khalid Abdalla, Callum Turner, Javier Gutiérrez, Brian Gleeson

Bill Collage, Michael Lesslie, Adam Cooper

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Assassin's Creed: The Movie

Frankrike, Hongkong, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Filmnummer: 120195
Diskussioner om Assassin's Creed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Assassin's Creed (18 st)
Vasp (Anmäl)   00:18 12/2
Filmen är typ egentligen en tvåa. Men den har tillräckligt av väldigt bra sekvenser och att de har vågat använda andra språk än engelska. Det drar upp filmen till en trea.
Commandante (Anmäl)   23:07 30/1
Även om filmen har en del spännande spansk-moriska miljöer, så är det i sig inte tillräckligt för att väga upp detta ytliga skådespel. Jag var nära att somna halvvägs in i filmen.
karlmats (Anmäl)   20:58 29/1
Det bästa med den här filmen var nog ändå kringarrangemanget med att se den i 4D på biograf i Kapstaden. Vind, lukt, stolskakningar, ljusblixtar och antar häftigt fick mig lite att känna mig som ett barn på Cosmonova eller Gröna Lund. Själva filmen känns ungefär lika smart som en visning av fiskar på just Cosmonova så det var nog tur att man hade lite distraktioner under de två timmarna äventyret pågick. Mycket yta och lite innehåll, det kan sägas om många Hollywood action/äventyrsfilmer men här blir det lite för dumt för att ta på allvar, jakten på det heliga bouleklotet förklaras aldrig riktigt, kopplingen mellan Fassbenders VR-kickande i nutiden och de historiska scenerna känns fullständigt ologisk och dialogen är helt enkelt inte tillräckligt bra. Men ganska snyggt är det och nog håller jag mig vaken allt. Skådisarna är kompetenta så det är synd att det inte blir bättre än så här. Jeremy Irons är dock alltid en fröjd att skåda. En lite halvstark 2a nöjer jag mig med.
Haenskii (Anmäl)   22:53 25/1
Överraskande bra. Snygg, välspelad och intressant story. Det förhöjer såklart upplevelsen om man känner till och har spelat spelen.
nodon (Anmäl)   18:05 24/1
Det var många fina hus!