Betyg idag: 1 000 Besökare idag: 5 526

Originaltitel: Assassin's Creed
Regissör:Justin Kurzel
Utgivningsår:2016

Om Assassin's Creed:

Genom banbrytande teknik som låser upp Callum Lynchs genetiska minnen får han uppleva hans förfader Aguilars äventyr i 1300-talets Spanien. Callum upptäcker att han härstammar från ett mystiskt och hemligt sällskap, Assassinerna, och erhåller kunskap och förmågor för att ta sig an den grymma och kraftfulla Tempelherreorden i nutid.

Titel: Prince of Persia
Regissör: Jason Connery
År: 2012
Genre: Drama, Action
The Philly Kid

Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael K Williams, Denis Ménochet, Ariane Labed, Khalid Abdalla, Essie Davis, Matias Varela, Callum Turner, Carlos Bardem, Javier Gutiérrez, Hovik Keuchkerian

Bill Collage, Michael Lesslie, Adam Cooper

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Assassin's Creed: The Movie

Frankrike, Hongkong, Kanada, Malta, Storbritannien, Taiwan, USA
Filmnummer: 120195
Diskussioner om Assassin's Creed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Assassin's Creed (36 st)
Gordyal (Anmäl)   23:23 24/5
Tung ensemble tillför nada i denna hopplösa soppa. Det är ju lite kul förstås. (5-/15)
Sir_Lord (Anmäl)   09:21 18/5
Historien i Andalusien är bra, synd bara att det är alldeles för lite och bara ihoptryckt. Nutiden ger inte mycket. Fassbender tycker jag funderar bra som Assassin men själva assassinandet faller kort tyvärr.
KroY (Anmäl)   10:40 29/4
Bara jag som undrar hur nån slags genetisk kod skulle användas på 1400-talet för att kontrollera människor? Välslipat som flesta moderna storfilmer, men också därmed slätstruket.
Kayuzuzu (Anmäl)   17:49 17/4
Hade åtminstone fått en tvåa om den hade utspelat sig mer i det förflutna. De kunde ha gjort så mycket med den storyn istället för sci-fi-konspirationen mot fri vilja. Här fick man aldrig någon känsla för vem förfädern var eller hur det var att leva på 1400-talet i Andalusien.
Kayuzuzu (Anmäl)   17:46 17/4
Snygg film men värdelöst manus. Kändes som ett demospel (betala för att fortsätta spela) eller ett pilotavsnitt till en TV-serie där man får backstoryn och den ska teasa för att man ska vilja se mer. Men jag kommer definitivt inte att se någon uppföljare av detta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Assassin's Creed