Betyg idag: 1 017 Besökare idag: 4 688

Originaltitel: Assassin's Creed
Regissör:Justin Kurzel
Utgivningsår:2016

Om Assassin's Creed:

Genom banbrytande teknik som låser upp Callum Lynchs genetiska minnen får han uppleva hans förfader Aguilars äventyr i 1300-talets Spanien. Callum upptäcker att han härstammar från ett mystiskt och hemligt sällskap, Assassinerna, och erhåller kunskap och förmågor för att ta sig an den grymma och kraftfulla Tempelherreorden i nutid.

Titel: Prince of Persia
Regissör: Martin Campbell
År: 2011
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Fantasy
Green Lantern

Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael K Williams, Denis Ménochet, Ariane Labed, Khalid Abdalla, Essie Davis, Matias Varela, Callum Turner, Carlos Bardem, Javier Gutiérrez, Hovik Keuchkerian

Bill Collage, Michael Lesslie, Adam Cooper

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Assassin's Creed: The Movie

Frankrike, Hongkong, Kanada, Malta, Storbritannien, Taiwan, USA
Filmnummer: 120195
Diskussioner om Assassin's Creed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Assassin's Creed (41 st)
the Feber (Anmäl)   23:48 26/6
Till en början höll jag inte alls med i all kritik den fått. Inledningen ryckte tag, allt verkade hänga ihop på ett bra sätt och det var lagom mystiskt. Sedan så kryllar det av fiender som ploppar upp, ned och ut ur varje vrå medans Fassbender hoppar mellan husen. Ju längre in i filmen, desto mer korkad blir den. När eftertexterna väl rullar sitter man där med tankarna "det kunde ju blivit så bra"....
Djason (Anmäl)   21:52 18/6
Några snygga scener men i det stora hela är detta ett platt försök att göra film på ett känt spel. Nu blir det mest en jakt på en bocciaklot som någon har tagit från någons trädgård.
Roswall (Anmäl)   23:43 16/6
Ganska mysig adoption av spelet. Något långa actionscener och kanske skulle den valt vägen att jobba mer film och mindre speltroget i vissa miljöval.
kervisch (Anmäl)   20:27 4/6
Haha kräks vad dåligt....
widez (Anmäl)   20:47 29/5
Tråkig som få! Slarvar bort hela konceptet totalt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Assassin's Creed