Betyg idag: 3 664 Besökare idag: 10 681

Originaltitel: Assassin's Creed
Regissör:Justin Kurzel
Utgivningsår:2016

Om Assassin's Creed:

Filmen handlar om lönnmördaren Callum Lynchs uppdrag och resor i anfadern Aguilars minnen från renässansen där han både tränas och upptäcker att han är en ättling till ett lönnmördar-syndikat.

Michael Fassbender, Marion Cotillard, Michael K Williams, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Matias Varela, Denis Ménochet, Ariane Labed, Carlos Bardem, Essie Davis, Khalid Abdalla, Callum Turner, Javier Gutiérrez, Brian Gleeson

Bill Collage, Michael Lesslie, Adam Cooper

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Assassin's Creed: The Movie

Frankrike, Hongkong, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Filmnummer: 120195
Diskussioner om Assassin's Creed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Assassin's Creed (13 st)
badpanda1606 (Anmäl)   23:37 19/1
Jag gillade detta mer än väntat. Mkt bra casting överlag, sjysst scenografi, bra manus med en tydlig röd tråd. Lätt en av de bästa tv-spelsfilmer jag sett.
Krissla (Anmäl)   22:42 19/1
Storyn är tunn, karaktärerna är platta och allt är för löst sammankopplat. Scenerna är dock snyggt uppmålade men det hade inte skadat storyn att tillföra tillbakablickar med mycket power som är snyggt gjorda och knyter ihop säcken mer. Jag ville mest att den skulle ta slut.
Halofreak92swe (Anmäl)   21:26 19/1
Positivt överraskad! En av de absolut bästa TV-spelsbaserade filmer jag sett! Jag är ett fan av Assasin's Creed-spelen och jag tycker den här filmen fångade känslan och storyn från första spelet rätt bra även om det var helt nya karaktärer och en annorlunda tidsålder. Jag gillar att de ändå håller sig till samma grundstory om edenäpplena osv även om de vrider lite och ändrar på vissa grejer. Grym action, snygga fight- och parkour-scener! Fassbender gör aldrig dåligt ifrån sig, kung är han! :) Svag 4.
starsky (Anmäl)   12:24 19/1
3D och att jag spelar spelen gör den till en trea. Annars hade den varit en tvåa.
Ramza (Anmäl)   18:38 15/1
Snyggt och välspelad men storyn känns så sjukt långsökt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Assassin's Creed
Se filmen