Assassin's Creed

Originaltitel: Assassin's Creed
Regissör:Justin Kurzel
Utgivningsår:2016

Om Assassin's Creed:

Genom banbrytande teknik som låser upp Callum Lynchs genetiska minnen får han uppleva hans förfader Aguilars äventyr i 1300-talets Spanien. Callum upptäcker att han härstammar från ett mystiskt och hemligt sällskap, Assassinerna, och erhåller kunskap och förmågor för att ta sig an den grymma och kraftfulla Tempelherreorden i nutid.

Titel: Prince of Persia
Regissör: Kiriya Kazuaki
År: 2015
Genre: Action, Äventyr
Last Knights

Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael K Williams, Denis Ménochet, Ariane Labed, Khalid Abdalla, Essie Davis, Matias Varela, Callum Turner, Carlos Bardem, Javier Gutiérrez, Hovik Keuchkerian

Bill Collage, Michael Lesslie, Adam Cooper

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Assassin's Creed: The Movie

Frankrike, Hongkong, Kanada, Malta, Storbritannien, Taiwan, USA
Filmnummer: 120195
Diskussioner om Assassin's Creed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Assassin's Creed (49 st)
Christofer (Anmäl)   15:27 19/1
Såg filmen i 10-15 omgångar pga att jag är föräldraledig med en rastlös liten kille hemma. Det bidrog nog inte till att höja upplevelsen direkt. Men oavsett var det väl ingen toppenrulle tycker jag, rätt ointressant överlag. Mediokert skådespeleri från alla håll dessutom. Trist slut.
Tenchi (Anmäl)   22:19 14/1
Filmer baserade på spel blir sällan bra och den här är inget undantag. Tunt manus, rörig action som är så snabbklippt att man undrar om dom själva var så missnöjda att dom klippte det så ingen ska hinna se nått. Dom logiska luckorna ska vi inte ens nämna.
Henkepedia (Anmäl)   31/12 2017
En av de bättre filmerna som är baserat på spel och det säger en del då många inte klarat de tidigare.
HerrNenne (Anmäl)   30/12 2017
Ärligt talat, varför ens anstränga sig för att fixa Assassins Creed-varumärket om man bara tänker göra en generisk jakt- och slagsmålsfilm med platta karaktärer, noll historia och inte ens några balla miljöer eller situationer att frossa i? (Det här känns mest som ännu en platt Dan Brown-filmatisering).
Zingostar (Anmäl)   24/10 2017
Ett obegripligt manus. Och obegripliga scener. Även för den som spelat spelet. Några actionscener är ok så betyget blir två, även om den står på gränsen till etta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Assassin's Creed