Assassin's Creed

Originaltitel: Assassin's Creed
Regissör:Justin Kurzel
Utgivningsår:2016

Om Assassin's Creed:

Genom banbrytande teknik som låser upp Callum Lynchs genetiska minnen får han uppleva hans förfader Aguilars äventyr i 1300-talets Spanien. Callum upptäcker att han härstammar från ett mystiskt och hemligt sällskap, Assassinerna, och erhåller kunskap och förmågor för att ta sig an den grymma och kraftfulla Tempelherreorden i nutid.

Titel: Prince of Persia
Regissör: Kiriya Kazuaki
År: 2015
Genre: Action, Äventyr
Last Knights

Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael K Williams, Denis Ménochet, Ariane Labed, Khalid Abdalla, Essie Davis, Matias Varela, Callum Turner, Carlos Bardem, Javier Gutiérrez, Hovik Keuchkerian

Adam Cooper (II), Bill Collage, Michael Lesslie

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Assassin's Creed: The Movie

Frankrike, Hongkong, Kanada, Malta, Storbritannien, Taiwan, USA
Filmnummer: 120195
Diskussioner om Assassin's Creed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Assassin's Creed (52 st)
Krilledood (Anmäl)   01:04 24/2
Bortsett från vackra vyer och estetik som påminner mycket om spelen är det här ren smörja. Alldeles för stor del av filmen utspelas i "nutiden" som är den minst intressanta delen av filmen, handlingen är sjukt barskrapad och musiken känns otroligt störande och inte alls trogen spelens sköna toner. Jag hade väldigt låga förväntningar, men det här är till och med Uwe Boll-dåligt.
Olof_Gronlund (Anmäl)   00:51 2/1
Ganska usel, störde mig på att man hoppade mellan verklighet och det fiktiva i slagsmålen med. Blev bara lite kladdigt och b-igt allt.
Zebulonm (Anmäl)   17/4 2018
Nutiden ä rätt kass men det som hände i Spanien e helt ok...
Christofer (Anmäl)   19/1 2018
Såg filmen i 10-15 omgångar pga att jag är föräldraledig med en rastlös liten kille hemma. Det bidrog nog inte till att höja upplevelsen direkt. Men oavsett var det väl ingen toppenrulle tycker jag, rätt ointressant överlag. Mediokert skådespeleri från alla håll dessutom. Trist slut.
Tenchi (Anmäl)   14/1 2018
Filmer baserade på spel blir sällan bra och den här är inget undantag. Tunt manus, rörig action som är så snabbklippt att man undrar om dom själva var så missnöjda att dom klippte det så ingen ska hinna se nått. Dom logiska luckorna ska vi inte ens nämna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Assassin's Creed