Asterix på olympiaden

Originaltitel: Astérix aux jeux olympiques
Regissör:Frédéric Forestier, Thomas Langmann
Utgivningsår:2008

Om Asterix på olympiaden:

Asterix deltar i Olympiaden med Obelix för att hjälpa sin vän Alafolix, som med deras vinst kommer att tillåtas att gifta sig med prinsessan Irina. Som främste motståndare har de Brutus, som är ett starkt motstånd då han tar till alla medel för att vinna spelen för att kunna stjälpa sin egen far, Julius Caesar.

Titel: Asterix & Obelix möter Caesar
Regissör: Sven Taddicken
År: 2009
Genre: Drama, Komedi, Äventyr
12 Paces without a Head

Clovis Cornillac, Gérard Depardieu, Alain Delon, Benoît Poelvoorde, Stéphane Rousseau, Vanessa Hessler, Alexandre Astier, Jean-Pierre Cassel, Adriana Karembeu, Mónica Cruz, Jamel Debbouze

Thomas Langmann, Alexandre Charlot, Olivier Dazat, Franck Magnier

Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Asterix at the Olympic Games

Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Belgien

Recension Asterix på olympiaden

- Mat1az sätter betyg 2 och skriver:
Galliens båda hjältar Asterix och Obelix bestämmer sig för att hjälpa deras vän Friarix att vinna de olympiska spelen eftersom detta skulle tillåta Friarix att gifta sig med den vackra prinsessan Irina. Enda problemet är att deras värsta konkurrent Brutus, som även han är ute efter prinsessans hand, kommer göra allt för att hindra dem eller någon annan från att vinna. Förutom att försöka stoppa käppar...

Recension av Asterix på olympiaden - Läs hela!

Diskussioner om Asterix på olympiaden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Asterix på olympiaden (35 st)
wasteoftime (Anmäl)   01:16 31/1
0,4
Hanness (Anmäl)   25/6 2018
Gillade Asterix & Obelix möter Caesar men denna var ett skämt.
HerrNenne (Anmäl)   28/2 2018
Bra för att vara en av de här asterixfilmerna, ganska sebar. Men är så klart jättefjantig. Schumacher var roligt.
Fiskjävel (Anmäl)   31/10 2016
Ja vad ska man säga? Varken bra eller dålig film. Stundtals (lite) roligt, mestadels medioker. Inte särskilt spännande men en helt ok film att se på när man vill åt något lättsmält. 2+.
Krille80 (Anmäl)   12/1 2015
Alltid kul att ta del av Asterix & Obelix på film då de betydde så mycket för mig i barndomen. Jag såg den med svenskt tal vilket inte är några problem då jag växte upp med dubbning i förhållande till dessa karaktärer. Helst hade jag dock sett denna film på franska. En godkänd film som inte når upp till förra filmen med Cleopatra. Kul med Zinédine Zidane och Trey Parker i cameos i slutet. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Asterix på olympiaden