Vincent van Gogh - Vid evighetens port

Originaltitel: At Eternity's Gate
Regissör:Julian Schnabel
Utgivningsår:2018

Om Vincent van Gogh - Vid evighetens port:

En titt på Vincent van Goghs tid i Arles, där han skapar konst med djärva penseldrag och den sydfranska landsbygdens glödande färger.

Willem Dafoe, Rupert Friend, Oscar Isaac, Mads Mikkelsen, Mathieu Amalric, Emmanuelle Seigner, Niels Arestrup, Anne Consigny, Amira Casar, Vincent Perez, Lolita Chammah, Stella Schnabel, Vladimir Consigny, Arthur Jacquin, Solal Forte, Vincent Grass

Jean-Claude Carrière, Julian Schnabel, Louise Kugelberg

Drama, Biografi

Schweiz, Irland, Storbritannien, USA, Frankrike
Diskussioner om Vincent van Gogh - Vid evighetens port  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vincent van Gogh - Vid evighetens port (3 st)
Ranma (Anmäl)   07:18 13/3
Vacker film på många sätt, men håller med tidigare talare om att den inte lämnar så många bestående intryck. Man kommer honom inte riktigt in på skinnet heller, även om det är mycket välgjort i sin helhet. 3+
Björkman (Anmäl)   11:25 23/2
Hade kunnat bli bra som helhet, men dras ner mycket av en orgie i enerverande berättarspråk. Upprepningar, omotiverat skakig kamera, vinklar som inte tillför mycket och flertalet alldeles för segdragna sekvenser, främst första halvtimmen. Det tar ungefär 40 minuter innan några scener av värde uppenbarar sig med intressanta diskussioner om konst. Filmen bärs upp i princip enbart av de få och mycket bra dialoger som finns.
#54 (Anmäl)   11:49 2/2
Visning 11 av 20 jag ser på Göteborg Film Festival. Filmen lämnar kanske inte så många bestående intryck, men den är vacker i stunden.