AT13 2: Checkmate

Originaltitel: The Red Phone 2: Checkmate
Regissör:Jerry Jameson
Utgivningsår:2003

Om AT13 2: Checkmate:

När den röda telefonen ringer gör sig den globala terrorismens värsta fiende - den hemliga specialstyrkan AT13 - redo för ett nytt uppdrag. Denna gång har chefen för gruppen, Jack Darrow, fått indikationer på att en grupp politiska extremister på väg att köpa uran från den ryska maffian. Om de lyckas riskerar ett nytt världskrig med förödande konsekvenser att bryta ut. Spåren leder dem till Wien, och som vanligt krävs extrema metoder utanför lagen av ensamvargarna i AT13 för att lyckas med uppdraget. En våldsam och nervpirrande kamp mot klockan tar sin början.

Ben Cross, Arnold Vosloo, Michael Ironside, Joe Penny, Colin Salmon, Gregor Törzs, Susanne Kubelka, Jennifer Newrkla, Fritha Goodey, Maria Lennon

Steven Whitney

Action

Red Phone 2

Österrike
Diskussioner om AT13 2: Checkmate  (0 diskussioner)
Kommentarer om AT13 2: Checkmate (2 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23:20 20/5
Ett gäng gamla halvkända ansikten och ett manus som gör att de absolut inte får något vettigt alls att göra framför kameran. I stort sett värdelöst.
jonbo (Anmäl)   19/10 2007
Sunkig.