Atlantic City, U.S.A.

Originaltitel: Atlantic City, USA
Regissör:Louis Malle
Utgivningsår:1980

Om Atlantic City, U.S.A.:

Lou, en åldrande maffiakille träffar på den vackra och något naiva croupiern Sally. Sallys man har knarkaffärer på gång och drar in dem båda i det hela. För Lou innebär det en chans att återuppleva sina glansdagar.

Titel: Utrikeskorrespondenten
Regissör: George Marshall
År: 1939
Genre: Western
Ingen ängel

Burt Lancaster, Susan Sarandon, Kate Reid, Michel Piccoli, Hollis McLaren, Robert Joy, Al Waxman, Robert Goulet, Moses Znaimer, Angus MacInnes, Sean Sullivan (I), Wallace Shawn, Harvey Atkin, Norma Dell'Agnese, Louis Del Grande, John McCurry

John Guare

Drama, Kriminalare, Romantik

Kanada, Frankrike
Med i listor: Guldlejon i Venedig
Filmnummer: 12025
Diskussioner om Atlantic City, U.S.A.  (0 diskussioner)
Kommentarer om Atlantic City, U.S.A. (43 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   26/12 2016
Fångar en otroligt patetisk stämning både i hur staden porträtteras och även hos huvudkaraktärerna, i synnerhet Burt Lancaster som spelar jättebra som patetisk föredetting tredje klassens gangster. Men filmen var inte så bra annars tycker jag.
Krille80 (Anmäl)   6/1 2015
Burt Lancaster och övriga skådespelare passar som handen i handsken för denna film. En film som bjuder in mig till att för en stund träffa några människor och umgås med dem. Filmen är inte spektakulär men man får fina karaktärer spelade av duktiga skådespelare med ett manus- och regiarbete som har ett flyt och stämning att man minns detta som en riktigt fin filmupplevelse. Filmen känns inte så mycket Hollywood utan den känns lite mer fri i sitt berättande och sina val. 4-
Ful_fisk (Anmäl)   14/8 2014
En fin film av Louis Malle med gangstertema men en lågmäld ton. Utspelar sig i det forna semesterparadiset Atlantic city, numera en plats för rivningskåkar, kasinon och halvt misslyckade småkriminella. Burt Lancaster och Susan Sarandon i huvudrollerna. Stämningsfullt och fint, speciellt tack vare Lancasters charmiga roll. Stark trea.
Dutch (Anmäl)   4/6 2014
En film som har en hel del djup. Burt Lancaster är lika magisk som i allt jag sett med denne gigant.
#54 (Anmäl)   19/7 2013
Både svaga och hyfsat starka partier.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Atlantic City, U.S.A.