Atman

Originaltitel: Atman
Regissör:Pirjo Honkasalo
Utgivningsår:1996

Om Atman:

Dokumentär om en man utan ben som gör en pilgrimsfärd till Ganges källa i Himalaya.

Pirjo Honkasalo

Dokumentär

Finland
Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2001
Diskussioner om Atman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Atman (4 st)
KimEkberg (Anmäl)   21/11 2012
skitbra verkligen. jättefint foto och väldigt bra indienkänsla.
Lilla prinsen (Anmäl)   18/11 2012
Skönt att man fick beröm här för att man kom lite sent till visningen! Det är alltid mysigt med små filmer i stora biosalonger. Mycket bra film att stångas med och fly in i.
apmannen (Anmäl)   18/11 2012
Fick härliga old school-vibbar på Cinemateket. 15 pers i Bio Victor (varav många släntrar in för sent) kollar på hårdkurerad rulle. En stämning i salongen som hämtat från sena visningarna på 90-talet.
Ola_Schubert (Anmäl)   1/9 2007
En mycket bra film som dels visar på en genuin religilös sökan och dels visar på nackdelarna med vissa delar av hiduismen. T.ex. att änkor dumpas i tempel längst ganges för att långsamt svälta ihjäl. Planerar att inhandla filmen vid tillfälle, om den går att få tag på.