Att göra en pudel

Originaltitel: Att göra en pudel
Regissör:Anette Winblad von Walter
Utgivningsår:2006

Om Att göra en pudel:

Rita arbetar som hundfrisör på en liten salong på Söder i Stockholm. På den lilla fritid hon har tar hon hand om sin väldigt krävande fostermor Edith. Dagarna är långa och slitsamma för Rita som känner sig allt mer trängd i sin situation och drömmer om ett eget liv. Med hjälp av hemhjälpen Samir lyckas Rita ta ledigt en helg för att söka vägledning till förändring. Knut jobbar som hårdnackad journalist på en stor kvällstidning. Han rör sig ledigt och lätt i Stockholms innerstad och känner alla av betydelse. På uppdrag av redaktionschefen åker Knut på kurs för att skriva om flummiga vägar till självuppfyllelse. Där träffar han Rita som lever ett liv helt olikt hans eget och obetydligt i hans sociala kretsar.
Se filmen på CDON

Regissör: Staffan Lindberg
År: 2009
Genre: Komedi, Romantik
Sommaren med Göran
Titel: Underbar och älskad av alla
Originaltitel: Underbar och älskad av alla
Regissör: Hannes Holm
År: 2007
Genre: Drama, Komedi
Underbar och älskad av alla
Titel: Grabben i graven bredvid
Originaltitel: Grabben i graven bredvid
Regissör: Kjell Sundvall
År: 2002
Genre: Drama, Romantik
Grabben i graven bredvid

Lena Nyman, Eva Röse, Harald Lönnbro, Paula McManus, Niklas Engdahl, Eagle-Eye Cherry, Lotta Östlin-Stenshäll, Anders Palm

Kathrine Haugen

Komedi, Romantik

Göra en pudel, White Trash

Sverige
Diskussioner om Att göra en pudel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Att göra en pudel (127 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Rai (Anmäl)   9/10 2017
Eva Röse, nej, nej och åter nej... Sedan kan man ju faktiskt fråga sig vad filmen handlar om???
Murvel48 (Anmäl)   8/9 2017
En usel film på alla plan. Det är smått obegripligt hur man kan totalförstöra en idé (som inte ens den är särskilt bra) så kapitalt.
AlbinWesley (Anmäl)   6/1 2016
Mycket hade kunnat göras mycket bättre, men jag tyckte den var bra nog. Finns många roliga bitar, de räcker långt.
Alice - Renee (Anmäl)   27/12 2015
Vore det inte för Lena Nyman hade jag gett den en etta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Att göra en pudel