Att skiljas

Originaltitel: Att skiljas
Regissör:Karin Ekberg
Utgivningsår:2014

Om Att skiljas:

Efter 38 år tillsammans ska Karins föräldrar plötsligt skiljas. Från varandra och från huset där de bott i ett kvarts sekel. Stämningen är spänd när de möts på helgerna för att dela upp alla saker. Karins mamma har redan börjat sitt nya liv i en ny lägenhet och dansar genom vardagsrummet med en osynlig kavaljer medan Karins pappa fastnar i minnen i det stora huset som ekar allt tommare. Men den oundvikliga flytten sätter saker i rörelse och innan ett år passerat tar även hans liv en helt ny riktning.

Titel: 112 bröllop
Regissör: Sam Green, Bill Siegel
År: 2002
Film nr.: 19003
The Weather Underground
Titel: What Happened, Miss Simone?
Originaltitel: What Happened, Miss Simone?
Regissör: Liz Garbus
År: 2015
What Happened, Miss Simone?
Titel: Salaam Bombay!
Salaam Bombay!

Kortfilm, Dokumentär

A Separation

Sverige
Diskussioner om Att skiljas  (0 diskussioner)
Kommentarer om Att skiljas (11 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   2/9 2017
Intressant inblick i en skillsmässa
_Fia_ (Anmäl)   16/9 2015
Grym dokumentär!
Devils_Arcade (Anmäl)   27/8 2015
Avslappnande dokumentär. Jag gillar enkelheten och att personerna har små monologer framför kameran
Hypostas (Anmäl)   29/6 2015
Bra och sevärd dokumentärfilm.
mumiemonstret (Anmäl)   27/11 2014
En fin historia. Man har blivit lite bortskämd på dokumentärer där filmaren börjat dokumentera redan innan det dramatiska skeendet som filmen handlar om tar sin början. Så är det inte i det här fallet. Filmen hade varit ännu bättre om den börjat några år tidigare, med öppenhjärtiga scener och intervjuer med föräldrarna om hur förhållandet upplevs innan de bestämt sig för att skiljas. Med en så flitigt filmande dotter hade det inte varit orealistiskt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Att skiljas
Se filmen