Att stjäla en tjuv

Originaltitel: Att stjäla en tjuv
Regissör:Clas Lindberg
Utgivningsår:1996

Om Att stjäla en tjuv:

Roger är en misslyckad småtjuv som stryker omkring i Stockholm. Vid en port stöter han på den vackra fastighetsmäklaren Susanna som är på väg hem till sin mormor Alma. Hon har problem med portdörren och Roger erbjuder sig att dyrka upp låset. Det går inte så bra och slutar med att Alma kommer och öppnar åt dem. Roger följer med in i porten och får samtidigt höra att lägenheterna i trappuppgången tillhör rika och framförallt bortresta människor.

Titel: Strul
Regissör: Björn Gunnarsson
År: 1994
Genre: Komedi, Romantik, Thriller
Pillertrillaren

Tord Peterson, Lis Nilheim, Jakob Eklund, Willie Andréason, Sten Ljunggren, Robert Gustafsson, Mats Bergman, Sif Ruud, Tomas Laustiola, Vanna Rosenberg, Inga Ålenius, Carina Johansson, Wallis Grahn, Ulla-Britt Norrman-Olsson, Tova Magnusson

Clas Lindberg

Komedi, Kriminalare, Romantik

Sverige
Diskussioner om Att stjäla en tjuv  (0 diskussioner)
Kommentarer om Att stjäla en tjuv (209 st)
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Dravel film! Svensk film när den är som sämst!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Svag trea
Sture Stenhög (Anmäl)   29/6 2017
Jag hade nog förväntat mig något dåligt, men jag var ändå inte förberedd på något så här osannolikt uselt. Jag skulle faktiskt rekommendera folk att se det här i rent utbildningssyfte, så här dålig kan film vara. Det känns snarast som något en högstadieklass har slängt ihop till skolavslutningen, det enda som talar emot det är de namnkunniga skådespelarna, man får väl hoppas att de har vett att skämmas över det här iaf. Det är verkligen plågsamt att beskåda deras värdelösa buskisskådespeleri och deras krystade försök till humor. Väl värd sin plats på filmtipset botten 250, det här är bland det absolut sämsta jag någonsin har sett
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/10 2016
En väldigt rolig och underhållande film med bra skådespelare. En del scener är till och med hysteriskt roliga.
chaosphere (Anmäl)   21/5 2014
Gav den en ny chans, ungefär arton år senare. "Mnjäe", blev reaktionen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Att stjäla en tjuv