Betyg idag: 1 783 Besökare idag: 5 963

Originaltitel: Att stjäla en tjuv
Regissör:Clas Lindberg
Utgivningsår:1996

Om Att stjäla en tjuv:

Roger är en misslyckad småtjuv som stryker omkring i Stockholm. Vid en port stöter han på den vackra fastighetsmäklaren Susanna som är på väg hem till sin mormor Alma. Hon har problem med portdörren och Roger erbjuder sig att dyrka upp låset. Det går inte så bra och slutar med att Alma kommer och öppnar åt dem. Roger följer med in i porten och får samtidigt höra att lägenheterna i trappuppgången tillhör rika och framförallt bortresta människor.

Titel: Hälsoresan
Originaltitel: Hälsoresan
Regissör: Lasse Åberg
År: 1999
Genre: Komedi
Hälsoresan
Titel: Hur som helst är han jävligt död
Originaltitel: Hur som helst är han jävligt död
Regissör: Kjell Sundvall
År: 2000
Genre: Komedi
Hur som helst är han jävligt död
Titel: Jönssonligan spelar högt
Regissör: Erich Hörtnagl
År: 1995
Genre: Drama, Romantik
Petri tårar

Robert Gustafsson, Tova Magnusson-Norling, Sif Ruud, Lis Nilheim, Ulla-Britt Norrman-Olsson, Vanna Rosenberg, Sten Ljunggren, Mats Bergman, Tomas Laustiola, Carina Johansson, Jakob Eklund, Wallis Grahn, Willie Andréason, Inga Ålenius, Tord Peterson

Clas Lindberg

Komedi, Kriminalare, Romantik

Sverige
Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Att stjäla en tjuv  (0 diskussioner)
Kommentarer om Att stjäla en tjuv (208 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   04:04 21/10
Svag trea
Sture Stenhög (Anmäl)   15:33 29/6
Jag hade nog förväntat mig något dåligt, men jag var ändå inte förberedd på något så här osannolikt uselt. Jag skulle faktiskt rekommendera folk att se det här i rent utbildningssyfte, så här dålig kan film vara. Det känns snarast som något en högstadieklass har slängt ihop till skolavslutningen, det enda som talar emot det är de namnkunniga skådespelarna, man får väl hoppas att de har vett att skämmas över det här iaf. Det är verkligen plågsamt att beskåda deras värdelösa buskisskådespeleri och deras krystade försök till humor. Väl värd sin plats på filmtipset botten 250, det här är bland det absolut sämsta jag någonsin har sett
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/10 2016
En väldigt rolig och underhållande film med bra skådespelare. En del scener är till och med hysteriskt roliga.
chaosphere (Anmäl)   21/5 2014
Gav den en ny chans, ungefär arton år senare. "Mnjäe", blev reaktionen.
cruze (Anmäl)   2/1 2014
Folk är ju så slut i huvudet att man blir nervös av att se skiten.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Att stjäla en tjuv