Attentatet mot Hitler

Originaltitel: Stauffenberg
Regissör:Jo Baier
Utgivningsår:2004

Om Attentatet mot Hitler:

1900-talets största martyr Claus Schenk von Stauffenbergs liv sammanflätas med berättelsen om 20 juli-attentatet.

Titel: Valkyria
Regissör: Anatole Litvak
År: 1967
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, Krig
Generalernas natt

Sebastian Koch, Ulrich Tukur, Christopher Buchholz, Axel Milberg, Hardy Krüger Jr, Udo Schenk, Nina Kunzendorf, Stefania Rocca, Thorsten Merten, Joachim Bissmeier, Enrico Mutti, Rainer Bock, Ronald Nitschke, Remo Girone, David C Bunners, Milan Peschel

Jo Baier

Drama, Krig

Operation ValkyrieStauffenberg, l'attentat

Tyskland
Diskussioner om Attentatet mot Hitler  (0 diskussioner)
Kommentarer om Attentatet mot Hitler (39 st)
Florian1978 (Anmäl)   1/8 2016
Pluspunkter är att filmen visar Stauffenbergs förvandling från Hitleranhängare till oppositionell. Positivt även ett bra manus förövrigt. Negativt är kanske att man inte riktigt förklarar hur "Operation Walküre" konkret fungerade.
Berniey (Anmäl)   12/11 2013
Klart sevärd är det,även om det går väl så fort fram i handlingen och man lär inte känna karaktärerna så vidare mycket.Filmen hade behövt en större budget och framför allt en längre speltid, men det är spännande och blir aldrig tråkigt.
JimCarrey (Anmäl)   15/3 2013
Mycket bra och välspelad
Krusty (Anmäl)   14/1 2013
Det gick lite för fort fram. Jag hade gärna fått veta mer, framförallt hur han fick ihop alla som medverkade i kuppen.
Mysharry (Anmäl)   31/1 2012
Välspelat på många håll, och mycket intressant. Men den kändes för hafsig, och det kändes som om de utgått från att man känner till händelser, platser och personer i detalj sen innan. Alldeles för högt tempo.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Attentatet mot Hitler