Betyg idag: 1 573 Besökare idag: 5 814

Originaltitel: The Assassination of Richard Nixon
Regissör:Niels Mueller
Utgivningsår:2004

Om Attentatet mot Richard Nixon:

Filmen är baserad på den sanna historien om det misslyckade mordförsöket på presidenten Richard Nixon. Samuel J Bicke är en helt vanlig man, när allt i hans väg går fel; hans lån godkänns inte, hans fru vill skiljas, hans bror överger honom och hans dröm om att starta ett eget företag går om intet. Då bestämmer sig Bicke för att göra något åt sitt misslyckade liv och sätta spår i historien.
Se filmen på CDON

Originaltitel: The Safety of Objects
Regissör: Rose Troche
År: 2001
Suburbia

Sean Penn, Naomi Watts, Don Cheadle, Michael Wincott, Jack Thompson, Brad William Henke, Nick Searcy, Mykelti Williamson

Niels Mueller, Kevin Kennedy

Drama, Kriminalare, Biografi

USA, Mexiko

Recension Attentatet mot Richard Nixon

- eponinethen sätter betyg 4 och skriver:
Samuel J. Bicke jobbar för tillfället på en affär som säljer kontorsmöbler. Trots att han verkligen vill bli en framgångsrik affärsman är han som detta rätt misslyckad på grund av sin ovilja att ljuga för människor. Sam har för drygt ett år sedan separerat från sin fru, och får inte träffa sina barn så ofta som han kanske skulle vilja. I början av The Assassination of Richard Nixon är Sam en ganska...

Recension av Attentatet mot Richard Nixon - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2005, Skövde filmfestival 06
Diskussioner om Attentatet mot Richard Nixon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Attentatet mot Richard Nixon (213 st)
lyssander (Anmäl)   00:41 5/11
En svag trea. Sean Penns skådespelarprestation gör denna ganska poänglösa film sevärd. I genren "Misslyckat snubbe som vill sätta spår i historien genom ett politiskt attentat" är Taxi Driver oöverträffad.
Murvel48 (Anmäl)   21:20 21/10
Sean Penn var bra på att spela patetisk loser och slempropp men mer än så gav inte filmen.
gjoob (Anmäl)   30/7 2016
Sympatisk film som jag gillade starkt som revolutionär tonåring. Idag kanske den inte gjorde fullt lika starkt intryck på mig.
ItalyErik (Anmäl)   26/1 2016
Sean Penn är gudomligt bra i en film som annars är tämligen medioker.
Hitschmidt (Anmäl)   25/10 2014
Jag gillar hur filmen lägger fokus på Sam Bicke tiden innan kapningsförsöket, vi får en bild av honom, och hans anledning till attentatet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Attentatet mot Richard Nixon