Attentatorn

Originaltitel: Suddenly
Regissör:Lewis Allen
Utgivningsår:1954

Om Attentatorn:

En trio betalda lönnmördare tar över ett hus i en liten stad och planerar att döda presidenten som är på genomresa.

Titel: Skräckens timmar
Regissör: Norman Panama
År: 1959
Genre: Drama, Kriminalare, Film-Noir
Döden gillrar fällan

Sterling Hayden, Frank Sinatra, Kim Charney, James Gleason, Nancy Gates, Paul Frees, Christopher Dark, Willis Bouchey, Paul Wexler, James O'Hara, Kem Dibbs

Richard Sale

Drama, Kriminalare, Thriller, Film-Noir

Diskussioner om Attentatorn  (0 diskussioner)
Kommentarer om Attentatorn (15 st)
Tonti (Anmäl)   10:20 23/5
Bra småstads-setup, och Sinatra är tillfredsställande psykopatisk. Men hela familjeidyllen är på tok för präktig, och så även psykologin.
hsimpson (Anmäl)   17:41 20/5
Jo, lite tunn är den allt. Manus är inte heller klockrent, men den har sin charm. Fullt sevärd, men kanske inte värd en omtitt. Stabil trea.
Albion (Anmäl)   22:58 16/5
Sevärd och välgjord även om den är i kortaste laget. Och det var en tag sedan jag såg en svartvit hårdkokt film så det var en fröjd för mina sinnen det här. Men den är för tunn för att nå de högre höjderna och stannar på en stark 3;a i betyg, dvs 3+
dudson (Anmäl)   14:55 6/5
Njaee. Rätt seg historia detta. Sinatra är såklart guld i sin sviniga roll. Man kan även fundera på JFK mordet 9 år senare med denna film i minnet. Skum känsla får man iaf"
Nalleman (Anmäl)   08:40 30/4
Sinatra glänser! Spännande film!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Attentatorn