Attila - Krigarfolkets härskare

Originaltitel: Attila
Regissör:Dick Lowry
Utgivningsår:2000

Om Attila - Krigarfolkets härskare:

Två män och världarna de representerar stöter ihop. Attila, hunnernas kung, är en visionär som ser mer i sitt folk än de ser i sig själva - medan hunnerna är nöjda med att plundra och härja i grannländerna ser Attila bortom detta. Han ser en möjlighet att skapa ett rike och en ny världsordning. Flavius Aetius, en romersk general som representerar både det bästa och det sämsta av Rom under rikets sista år, drivs av ett enda mål: Rom ska fortsätta styra världen. Den verklighetsbaserade historien Attila - Krigarfolkets härskare genomsyras av två olika visioner om världens framtid, representerade av de två starkaste männen under denna period.

Titel: Kleopatra
Regissör: Ridley Scott
År: 2000
Genre: Drama, Action, Äventyr
Gladiator

Powers Boothe, Tim Curry, Alice Krige, Gerard Butler, Reg Rogers, Pauline Lynch, Steven Berkoff, Tommy Flanagan, Kirsty Mitchell, Liam Cunningham, Simmone Mackinnon

Robert Cochran

Drama, Action, Äventyr, Krig

Attila the hun

USA, Litauen
Med i listor: Storfilmer om Romarriket
Diskussioner om Attila - Krigarfolkets härskare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Attila - Krigarfolkets härskare (57 st)
Valarn (Anmäl)   29/3 2014
Egentligen 1/5. Sympatibetyg efter BBC:s Warriors
tpb (Anmäl)   25/9 2011
Jag älskar Butler, men kan inte med att sätta högre betyg. Det vore genant.
Robkiller (Anmäl)   26/6 2011
Kul att se Butler som Attila, men han är väl inte särskilt bra liksom resten av skådespelarna som verkar ta filmen oseriöst. Handlingen är väl ok, den bygger på historiska händelser men är delvis väldigt inkorrekt. Att den ursprungligen var en miniserie förklarar nog varför den känns så seg. Lite B i stridsscener, men kul att se skalan på striderna, ser ut som att det är massor av folk som slåss. Mycket pampig musik, tyvärr passar den för det mesta inte in på vad som händer. Att de försöker göra den barnvänlig (inge blod, våld, naket) gör också att den känns lite tam. Överlag ok att se om man gillar storslagna strider och historiska berättelser om romarna, men förvänta er ingen storfilm.
myslampa (Anmäl)   25/4 2011
Haha, verkligen skitdålig.
song of joy (Anmäl)   26/11 2009
sååååå dååålig! Orkade inte ens ta mig igenom hälften.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Attila - Krigarfolkets härskare