August Rush

Originaltitel: August Rush
Regissör:Kirsten Sheridan
Utgivningsår:2007

Om August Rush:

En karismatisk irländsk gitarrist, Louis, och en överbeskyddad cellist, Lyla, träffas av en tillfällighet under en magisk kväll i New York. De skiljs snart från varandra, men nio månader senare föder Lyla ett barn som hon när hon vaknar till får veta var dödfött. Men pojken är vid liv och tar sig elva år senare fram på New Yorks gator där han försöker hitta sina föräldrar med hjälp av sin nedärvda musikaliska talang.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Karan Johar
År: 2010
Genre: Drama, Romantik
My Name Is Khan

Freddie Highmore, Keri Russell, Jonathan Rhys Meyers, Robin Williams, Leon Thomas III, Terrence Howard, Mykelti Williamson, Jamia Simone Nash, William Sadler, Alex O'Loughlin, Aaron Staton, Bonnie McKee (I), Becki Newton, Marian Seldes, Ronald Guttman

Nick Castle, James V Hart

Drama, Romantik

Recension August Rush

- LiqWid sätter betyg 5 och skriver:
Sanningen är att ingenting med August Rush är dåligt. Musiken är något av det mest imponerande som jag hört, särskilt de rocklåtar som Meyers utför. Det är som musikskrivaren braksket både Beethoven och Mozart ur sina respektive kläder. August Rush är redan, efter bara första gången jag sett den, en av de mest imponerande filmer jag någonsin vilat mina ögon på.

Recension av August Rush - Läs hela!

Diskussioner om August Rush  (0 diskussioner)
Kommentarer om August Rush (144 st)
Xtro (Anmäl)   17/5 2018
Gick knockout med mig på under en minut med en otroligt tät succession av smöriga kliché-bilder på halvt suddiga föremål och en olidligt pimpinett prinsess-fröken.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Rai (Anmäl)   12/9 2017
Nja, visst det är en fin film, men en aning för smörig för min del...
Norpan0 (Anmäl)   13/10 2016
Smörig som fan, men riktigt gullig. Gillar ändå ödet-via-musiken.
idaho1981 (Anmäl)   2/1 2016
ja, den ärlige för sliskigt sockersöt för min smak i vanliga fall. Det som lyfter är musiken som är fantastiskt bra (kul med vacker och bra cellomusik). Inte bara den vanliga musiken, utan det som Evan hör själv, musiken i allt runt om, häftig tanke och snyggt förstärkande av de vardagliga ljuden som vi knappt lägger märke till. Russell och Rhys Meyer är riktigt bra. Dessutom har de vait väldigt noggranna med att det verkligen ser ut som att det är de som spelar. Skådisarna måste studerat bra, speciellt Russell då cello/stråkinstrument är svåra att härma om man inte spelar själv och hon har koll på var stråken och fingrarna ska vara, kul!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till August Rush