Autopsy

Originaltitel: Macchie solari
Regissör:Armando Crispino
Utgivningsår:1975

Om Autopsy:

Mimsy Farmer spelar en obducent som jobbar på en doktorsavhandling om skillnaden mellan riktiga och arrangerade självmord. När en flyktig bekant hamnar på hennes obduktionsbord efter ett självmord blir hon misstänksam och inblandad i en mordhärva.

Titel: Ond död
År: 1975
Genre: Skräck, Science Fiction
Mardröm blir verklighet
Titel: Seven Deaths in the Cat's Eye
Originaltitel: La morte negli occhi del gatto
Regissör: Antonio Margheriti
Regissör: Luigi Cozzi
År: 1975
Genre: Thriller
The Dark Is Death's Friend

Mimsy Farmer, Barry Primus, Ray Lovelock, Carlo Cattaneo, Angela Goodwin, Gaby Wagner, Massimo Serato

Lucio Battistrada, Armando Crispino

Skräck

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Autopsy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Autopsy (15 st)
niebaotan (Anmäl)   3/12 2015
Klockren inledning, nagot samre mitt men aterhamtar sig mot slutet. Bitvis obehaglig men nagot knepig film. Morricones soundtrack ar fint, fotot likasa och vi bjuds ocksa pa en del blod. Nagot ojamn men klart sevard film.
dudson (Anmäl)   12/9 2013
Ligger som ett mystiskt & ont skimmer över hela filmen. men nånn giallo skulle jag inte vilja kalla den , mera som en övernaturlig skräck med några trevliga självmord + allmänn missär 2+
ulke666 (Anmäl)   8/2 2012
Som så många andra redan har nämnt så är det en riktigt cool inledning av filmen. Tyvärr håller den inte samma klass rakt igenom men blir återigen lite mer intressant mot slutet. Det blir en svag trea i betyg.
Bumbi78 (Anmäl)   23/12 2011
Som Ondskapt skrev är början och slutet riktigt bra och riktigt obehagligt. Historian är tyvärr snurrig värre och otextad var den svår att hänga med i. Men stiligt är det med mycket snygga miljöer i Rom.
Ondskapt (Anmäl)   26/3 2011
Fantastisk inledning och fantastiskt slut, däremellan är det inte riktigt lika bra, men fortfarande klart sevärt. Snyggt foto och bra soundtrack av mäster Morricone, och temat kring självmord funkar bra och ger filmen stundtals en riktigt obehaglig stämning man sällan, om ens någonsin, finner hos en giallo.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Autopsy