Av okänt ursprung

Originaltitel: Of unknown origin
Regissör:George P Cosmatos
Utgivningsår:1983

Om Av okänt ursprung:

En mans allt galnare kamp mot råttor som förstör hans nyrenoverade hus.

Titel: Willard
Regissör: Daniel Mann
År: 1971
Genre: Skräck
Råttorna

Peter Weller, Jennifer Dale, Shannon Tweed, Lawrence Dane, Kenneth Welsh, Louis Del Grande, Keith Knight, Maury Chaykin

Brian Taggert, Chauncey G Parker III

Skräck

Kanada, USA
Med i listor: Råttor
Diskussioner om Av okänt ursprung  (0 diskussioner)
Kommentarer om Av okänt ursprung (15 st)
Gordyal (Anmäl)   16/6 2015
En film med väldigt många ansikten. Dessvärre är det nog i första hand en råttskräckis, och det är det enda den är som inte funkar. Som psykologisk thriller kryddad med lite kolsvart komedi är den betydligt bättre. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker. Väldigt mycket i filmen är riktigt dåligt, dessutom på ett dåligt sätt. Fast å andra sidan är sista kvarten lysande. Utan fysisk råtta hade allt varit fan så mycket bättre. (6+/15)
haajen (Anmäl)   6/8 2014
Intressant, samhällskritisk film som också är rätt löjlig och inte skrämmande för fem öre. Värd att se då den uppenbarligen är en av John Waters favoritfilmer.
ziferN (Anmäl)   29/7 2013
Charmig och till stor del underhållande kan man väl lugnt säga med den härliga storyn. Jag personligen avskyr till hög grad råttor och jag tyckte riktigt därför om filmens kamerabete när det kommer till visningen av råttan då filmen endast visar råttan i några snabba sekunder med äckliga fokuserade bilder på råttans blodiga tänder te.x. Lite som att det är ett monster, istället för en råtta. Och det är det som är filmens starka sida i mina ögon, eftersom detta är något som många skräckfilmer inte lyckas med.
Bumbi78 (Anmäl)   21/4 2013
Lite djurskräckis blandat med svart komedi och psykologisk thriller - så är lättast att beskriva denna udda och sköna film. Weller blir en tokstolle under tiden han bekämpar till livs krig mot en argsint råtta i sitt hus. Underskattad minst sagt.
Screwface (Anmäl)   13/1 2013
Har du möss hemma så är denna film roande haha Jag tycker Cosmatos gjort ett bra jobb och det är synd att den är relativt, ja, okänd...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Av okänt ursprung