Avalon

Originaltitel: Avalon
Regissör:Axel Petersén
Utgivningsår:2011

Om Avalon:

Janne, 60-årig festfixare, ska driva en nattklubb under Båstads tennisvecka och slå runt med sin nyskilda storasyster Jackie. En olyckshändelse vänder Jannes tillvaro upp och ner och pressad av sin omgivning letar han alltmer desperat efter en väg ut.
Se filmen på iTunes

Regissör: Noah Baumbach
År: 2010
Genre: Drama, Komedi
Greenberg

Johannes Brost, Peter Carlberg, Carl Johan De Geer, Leonore Ekstrand, Rainer Gerdes, Karin Hallén, Stefan Huynh, Rikard Johansson, Jennifer Lila, Henrik Lilliér, Simas Lindesis, Parisa Rezai Lindorm, Peter Lorentzon, Kelly Marlow, Ludvig Nilson

Axel Petersén

Drama, Thriller

Sverige
Diskussioner om Avalon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Avalon (107 st)
Rai (Anmäl)   18:28 29/1
Det är nästan alltid svårt att ge svenska filmer mer än 3:a och det är just det den här filmen får..
vonadel (Anmäl)   01:11 27/1
Ok...visst, Brost gör en bra prestation. Men, utöver det..? Ja, det var en del snyggt filmade scener också faktiskt. Men själva handlingen var väldigt svårbegriplig. Det är inte mycket till berättande öht. Nä, hade absolut väntat mig mer av denna. 3/10
Tonti (Anmäl)   23:21 25/1
Lyckas onekligen vara ångestframkallande men jag kan inte hjälpa att känna att det hela är ganska tunt och spekulativt. Båstad verkar ju vara ett vidrigt ställe.
jep (Anmäl)   22:17 9/1
Slutet?
LadyFlanders (Anmäl)   00:34 7/1
Eh... vad handlade den här rullen om? Känns som en slutövning på filmskolan. Brost gör dock en bra insats.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Avalon