Avalon High

Originaltitel: Avalon High
Regissör:Stuart Gillard
Utgivningsår:2010

Om Avalon High:

En Disney Channel originalfilm baserad på Meg Cabots roman med samma namn.

Allie Pennington och hennes föräldrar flyttar till en ny stad och hon börjar på Avalon High. Först tror hon att anledningen till att hon drömmer om prins Arthur och ser hans riddare överallt har att göra med att hennes föräldrar forskar om ämnet men snart börjar hon misstänka att det är mer än så.

Gregg Sulkin, Britt Robertson, Steve Valentine, Devon Graye, Joey Pollari, Molly C Quinn

Julie Sherman Wolfe, Amy Talkington

Drama, Familjefilm, Fantasy

Diskussioner om Avalon High  (0 diskussioner)
Kommentarer om Avalon High (3 st)
litebattre (Anmäl)   3/2 2013
Kanske inte gör filmen rättvisa då jag sätter detta betyg på att jag såg den dubbad till svenska, fruktansvärt..
kokosbollen (Anmäl)   1/5 2011
Eftersom jag inte visste att det fanns en bok till så tyckte jag att filmen var bra :)
AllyRegins (Anmäl)   20/11 2010
Tyckte först att det var en bra filmatisering men blev grymt besviken då de tagit bort det allra viktigaste ifrån boken och totalt ändrat slutet.