Avatar

Originaltitel: Avatar
Regissör:James Cameron
Utgivningsår:2009

Om Avatar:

Den rullstolsburne Jake Sully skickas till en annan planet, Pandora, där han finner sig mitt i en konflikt mellan människor och de inhemska Na'vi.

Titel: Pocahontas
Regissör: Bill Kroyer
År: 1992
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
FernGully - den sista regnskogen

Sam Worthington, Zoe Saldana, Sigourney Weaver, Stephen Lang, Michelle Rodriguez, Giovanni Ribisi, Joel David Moore, CCH Pounder, Wes Studi, Laz Alonso, Dileep Rao, Matt Gerald, Sean Anthony Moran, Peter Mensah

James Cameron

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

USA, Storbritannien
Videoecension av jesteread:

Recension Avatar

- Karatehunden sätter betyg 3 och skriver:
Ingen kan ha undgått James Camerons senaste framtidsfilm Avatar, som handlar om hur giriga amerikaner ger sig på en stackars urbefolkning på en avlägsen planet. Hela kalaset har kostat drygt 1,7 miljarder att spela in och har tagit ungefär tio år att göra. Tack och lov så har tid och pengar spenderats på rätt sätt. Avatar är en fest för ögat och kommer att gå till filmhistorien för sitt fina bildspråk och sina bländande specialeffekter.

Recension av Avatar - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 2000-tal Top 50, Action Top 50, Fantasy Top 50, Filmtipsets Topp 250, Populärt och billigt, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Avatar  (1 diskussioner)
11/12 2012
Kommentarer om Avatar (1702 st)
Rele (Anmäl)   20:59 20/1
En bra film, men jag ändrar betyget till en fyra.
Stan (Anmäl)   20:37 18/1
jävligt gay och cringe
KyLLo (Anmäl)   17/7 2018
Otecknade Smurfarna. :P
Hakvin (Anmäl)   14/5 2018
Konstigt. Filmen har åldrats som grädde för mig. Nu, när man ser bortom de rent visuella aspekterna så finns det mest pinsamheter kvar. Här och nu sätter jag en (förmodligen överskattad) 3:a pga hänsyn till min ursprungliga reaktion, som var en 5:a (!!!)
Rai (Anmäl)   2/1 2018
Har faktiskt aldrig förstått mig på den här filmen.... den är säker bra men inte för mina ögon...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Avatar
Se filmen