Avengers: Age of Ultron

Originaltitel: Avengers: Age of Ultron
Regissör:Joss Whedon
Utgivningsår:2015

Om Avengers: Age of Ultron:

När Tony Stark försöker starta ett fredsbevarande program går det snett. Jordens framtid är hotad och Iron Man, Captain America, Thor, Hulk, Black Widow samt Hawkeye sätts alla nu på prov. När den onde Ultron träder fram är det upp till medlemmarna i Avengers att stoppa honom från att sätta sina planer till verket, vilket leder till ett episkt, unikt och världsomspännande äventyr
Se filmen på Viaplay

Regissör: Jon Favreau
År: 2008
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Iron Man

Robert Downey Jr, Chris Evans, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, James Spader, Samuel L Jackson, Don Cheadle, Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Cobie Smulders, Claudia Kim, Linda Cardellini, Idris Elba

Joss Whedon

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

The Avengers 2, Marvel Avengers: Age of Ultron

Recension Avengers: Age of Ultron

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Avengers: Age of Ultron fortsätter den ofantligt populära filmserien från Marvel Studios och förväntningarna är skyhöga. Kan regissören Joss Whedon återskapa framgången med den första filmen eller har superhjältegenren blivit överexponerad? Det är svårt att prata ingående om en Marvel-film utan att avslöja någonting, utan att ge några så kallade "spoilers". Så om du redan vet att du gillar de föregående...

Recension av Avengers: Age of Ultron - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Avengers: Age of Ultron  (0 diskussioner)
Kommentarer om Avengers: Age of Ultron (166 st)
Jormungandr (Anmäl)   21:47 26/10
Avengerd har blivit allt jag hatar med DC. Outtömliga resurser och helt obalanserade.
per_automatik (Anmäl)   08:12 1/10
Varför räckte det att förstöra alla robotar när ultron kunnde laddaupp sig själv till nätet?
klatjoffs23 (Anmäl)   22:03 16/9
The Avengers saknar uppenbarligen all respekt för människoliv. Hydra-hejdukar dödas på löpande band. Märkligt nog, när tillfällen ges att skjuta en eller flera av vad som kan argumenteras vara de farligare skurkarna i ansiktet, så försätts dessa tillfällen konsekvent. Välj en moral och håll er till den. Hycklare.
amotherscrime (Anmäl)   19:27 22/5
"episkt, unikt och världsomspännande äventyr". Har han fått betalt för att skriva det? Jag finner inte en sekund av denna filmen episk, unik eller världsomspännande. Fortsatt omotiverat och ogenomtänkt drivel från Marvel. Hur kan folk betala för att se sån här skit om och om igen?
widez (Anmäl)   23:50 16/2
Den är ungefär lika underhållande som den första Avengers-filmen. Du får vad du förväntar dig vilket är nonstop action och häftiga specialeffekter. Stadig trea!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Avengers: Age of Ultron
Se filmen