Avengers: Age of Ultron

Originaltitel: Avengers: Age of Ultron
Regissör:Joss Whedon
Utgivningsår:2015

Om Avengers: Age of Ultron:

När Tony Stark försöker starta ett fredsbevarande program går det snett. Jordens framtid är hotad och Iron Man, Captain America, Thor, Hulk, Black Widow samt Hawkeye sätts alla nu på prov. När den onde Ultron träder fram är det upp till medlemmarna i Avengers att stoppa honom från att sätta sina planer till verket, vilket leder till ett episkt, unikt och världsomspännande äventyr
Se filmen på Viaplay

Regissör: Jon Favreau
År: 2008
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Iron Man

Robert Downey Jr, Chris Evans, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, James Spader, Samuel L Jackson, Don Cheadle, Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Cobie Smulders, Claudia Kim, Linda Cardellini, Idris Elba

Joss Whedon

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

The Avengers 2, Marvel Avengers: Age of Ultron

Recension Avengers: Age of Ultron

- Mat1az sätter betyg 3 och skriver:
Marvel fortsätter sin superhjältekavalkad och bringar åter samman sina största hjältar. Iron Man, Captain America, Black Widow, Thor, Hulken och Hawkey måste återigen slå ihop sina krafter för att rädda världen från total undergång. Denna gång tampas hjältarna med en artificiell intelligens kallad Ultron. Ultron skapades för att hjälpa The Avengers att skydda människorna på jorden. Men något gick...

Recension av Avengers: Age of Ultron - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Avengers: Age of Ultron  (0 diskussioner)
Kommentarer om Avengers: Age of Ultron (164 st)
klatjoffs23 (Anmäl)   22:03 16/9
The Avengers saknar uppenbarligen all respekt för människoliv. Hydra-hejdukar dödas på löpande band. Märkligt nog, när tillfällen ges att skjuta en eller flera av vad som kan argumenteras vara de farligare skurkarna i ansiktet, så försätts dessa tillfällen konsekvent. Välj en moral och håll er till den. Hycklare.
amotherscrime (Anmäl)   19:27 22/5
"episkt, unikt och världsomspännande äventyr". Har han fått betalt för att skriva det? Jag finner inte en sekund av denna filmen episk, unik eller världsomspännande. Fortsatt omotiverat och ogenomtänkt drivel från Marvel. Hur kan folk betala för att se sån här skit om och om igen?
widez (Anmäl)   23:50 16/2
Den är ungefär lika underhållande som den första Avengers-filmen. Du får vad du förväntar dig vilket är nonstop action och häftiga specialeffekter. Stadig trea!
yrkeschaufföre (Anmäl)   00:58 8/1
Svag, svag trea. Det som håller den över två är Elizabeths insats, annars är det för mycket slagsmål/uppgörelser och den är sjukt rörig.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Avengers: Age of Ultron