Avengers: Endgame

Originaltitel: Avengers: Endgame
Regissör:Anthony Russo, Joe Russo
Utgivningsår:2019

Om Avengers: Endgame:

Efter de katastrofala händelserna, som startades av Thanos, och vilka raderade halva universum och splittrade the Avengers tvingas de återstående medlemmarna i Avengers ta upp en sista kamp.

Robert Downey Jr, Chris Evans, Mark Ruffalo, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Don Cheadle, Paul Rudd, Benedict Cumberbatch, Brie Larson, Josh Brolin, Karen Gillan, Zoe Saldana, Chris Pratt, Gwyneth Paltrow, Bradley Cooper (röst)

Christopher Markus, Stephen McFeely

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Avengers 4

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Avengers: Endgame  (0 diskussioner)
Kommentarer om Avengers: Endgame (27 st)
Björkman (Anmäl)   10:44 4/6
Över förväntan får jag säga. Snygg, bra soundtrack, galet imponerande rollista och en story som funkar. Det blev en värdig avrundning på allt det som byggts upp under en herrans massa år. Plus också för att den lagom haxiga Captain Marvel inte får överdrivet mycket utrymme.
Howler19 (Anmäl)   00:07 30/5
Jag är så trött på Marvel vid det här laget att filmen kanske aldrig hade en rättvis chans hos mig. Men ändå: Det känns verkligen att det är mer fokus på att hitta övergångar till nästa våg av filmer än det är på att göra ett riktigt avslut. Sen är det mest en stor röra där allting är möjligt på ett sätt som för med sig att ingenting heller spelar någon roll. Det blir liksom bara platt på ett sätt som devalverar alla filmer som har lett fram till det här. Med det sagt är det inte så att det saknas behållningar. Det är skaplig popcorn-underhållning, men inget mer.
Halofreak92swe (Anmäl)   11:20 27/5
Maffig avslutning! 22 filmer eller nåt liknande har lett till denna sista. Väldigt häftig, rolig, sorglig men samtidigt lite förutsägbar. Dock så var det några twistar och jag kände ändå att jag inte riktigt visste hur det hela skulle sluta. Gillar karaktärsutvecklingen på de flesta av våra hjältar och jag tycker de lyckades hyfsat bra med att ge alla tillräckligt med screentime. Thor som halvfet styrkelyftare var rätt kul också haha. Är i stort nöjd med filmen.
saviola (Anmäl)   17:59 21/5
Ursäkta: SPOILERS NEDAN!!!
karlmats (Anmäl)   14:05 11/5
En värdig avslutning på den maffigaste filmserien världen har skådat. De tre timmarna känns inte lika långa som jag hade befarat, men lite kortare hade man nog kunnat göra den här ändå. Jag gillar att man tar tid på sig att utforska känslor och konskvenser och inte bara fläskar på med mer action, jag gillar också att de två huvudpersonerna i den här episka sagan får väldigt mycket skärmtid. Med så här många karaktärer hade det nog varit lätt att tappa bort dem men det gör de riktigt bra. Robert Downey Jr är trots allt ändå den här seriens superstar och det var han som kickade igång hela den här groteska snöbollen för en evighet sen. Captain Marvel förstörde inte lika mycket som jag befarade och storyn utvecklas på ett ganska intressant sätt ändå. Samtidigt känner jag också att den har blivit lite väl hyllad, jag tycker Infinity War var en mycket bättre film och det finns en del korkade saker i det här manuset också. Då det är många aspekter av filmen jag inte vill spoila så rekommenderar jag att inte läsa på innan utan gå in och njuta av karusellen, det är trots allt avslutningen på Marvel-sagan, tills nästa rundra drar igång d.v.s. En stabil 3a som kanske är lite försiktigt stark ändå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Avengers: Endgame