Avengers: Infinity War

Originaltitel: Avengers: Infinity War
Regissör:Anthony Russo, Joe Russo
Utgivningsår:2018

Om Avengers: Infinity War:

The Avengers och deras allierade superhjältar riskerar allt i ett försök att besegra den mäktige Thanos innan hans förödande attacker har förstört hela universum. Den största konfrontationen genom tiderna väntar.

Titel: The Avengers
Regissör: David Ayer
År: 2016
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Suicide Squad

Robert Downey Jr, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Scarlett Johansson, Don Cheadle, Benedict Cumberbatch, Tom Holland (III), Chadwick Boseman, Zoe Saldana, Karen Gillan, Tom Hiddleston, Paul Bettany, Elizabeth Olsen, Anthony Mackie, Josh Brolin

Christopher Markus, Stephen McFeely

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

The Avengers 3

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Avengers: Infinity War  (0 diskussioner)
Kommentarer om Avengers: Infinity War (72 st)
RichardEk (Anmäl)   14/12 2018
Den kanske mest omtalade och uppförstorade Marvelfilmen så här långt, naturligtvis en omsorgsfull del av dess marknadsföring. Trots att det blir svårt att hålla ner förväntningarna tyckte jag ändå att filmen levererade. Jo, den är överraskande stark och på flera sätt en av de mäktigaste Marvelfilmerna, med sin ödesbestämda och dystra ton och mängder med actionscener. Förvisso, den rör sig innanför den kommersiella Hollywoodboxen, men gör det på ett agilt sätt och med ett effektivt resursutnyttjande (av platser, karaktärer, narrativ).
setterwall (Anmäl)   18/11 2018
Överraskande stark.
Misslovemovie (Anmäl)   15/11 2018
Den hade sina stunder men var alldeles för lång och verkade aldrig ta slut.
highway61 (Anmäl)   11/11 2018
Ett dåligt skämt.
andmoreagain (Anmäl)   19/10 2018
Provocerande ologisk smörja tillika tråkig ramhandling, ungefär som vanligt alltså. Även ska det slängas in lite käcka ironiska oneliners som inte håller högre klass än en sedvanlig komedi-serie som går på femman. Inge sex heller. Fy fan!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Avengers: Infinity War