Avengers: Infinity War

Originaltitel: Avengers: Infinity War
Regissör:Anthony Russo, Joe Russo
Utgivningsår:2018

Om Avengers: Infinity War:

The Avengers och deras allierade superhjältar riskerar allt i ett försök att besegra den mäktige Thanos innan hans förödande attacker har förstört hela universum. Den största konfrontationen genom tiderna väntar.

Robert Downey Jr, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Scarlett Johansson, Don Cheadle, Benedict Cumberbatch, Tom Holland (III), Chadwick Boseman, Zoe Saldana, Karen Gillan, Tom Hiddleston, Paul Bettany, Elizabeth Olsen, Anthony Mackie, Josh Brolin

Christopher Markus, Stephen McFeely

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

The Avengers 3: Part 1

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Avengers: Infinity War  (0 diskussioner)
Kommentarer om Avengers: Infinity War (41 st)
karlmats (Anmäl)   20:22 23/5
Jag vågade trots Marvels ojämnhet ändå ha förväntningar på det här, försiktiga, men ändå positiva förväntningar. Avengers är ju trots allt det den här mastodontserien handlar om. Jag var tveksam till att mixa GotG-gänget med de övriga då tonen varit så åtskild i de två världarna men oj va fel jag hade. Thor passar perfekt in som en brygga mellan världarna och trots att jag var i minoriteten och inte var så förtjust i hans senaste film är är han riktigt bra här. Så är även typ alla hjältar, Marvel har gått lite på tomgång på sistone men här exploderar allt i ett kosmiskt klimax som nog får den torraste av sällar att rycka till i biostolen. Och så har vi Thanos, denna titan, denna underbara titan som äger den här filmen, vilken badding, jag skulle gå så långt som att säga att han är en av mina absoluta favoritbaddingar faktiskt, det är lite Mr Perfect över honom. Humorn sitter som en smäck och actionscenerna är fantastiska utan att bli enformiga. Framför allt känns det här verkligen som en serietidning som vaknat till liv, en känsla jag inte riktigt fått av de tidigare filmerna. Jag är överraskad över hur mycket jag gillade det här och jag kan inte stoppa mig själv från att dela ut min tredje 4a till MCU-serien, Guardiansklass på detta, mycket kul att se!
Solidus (Anmäl)   09:31 16/5
Efter en stor majoritet av mediokra filmer från Marvel-fabriken gav jag mig själv som löfte att undvika framtida utbud från bolaget. Men eftersom AVENGERS: INFINITY WAR blev en stor succé på bio och på nätet förekommer mycket diskussioner och hyllningar från nördar och professionella kritiker till filmen, beslöt jag mig att ge den en ärlig chans. Kort och gott så är den helt ok, precis som resten (med få undantag) av filmerna från Marvel. Jag ska ge den tumme upp för den mer allvarsamma tonen och humorn är kraftigt nedtonad, vilket uppskattas från min sida. Dock finns det fortfarande scener där man känner av regissörernas rädsla för att bli för vuxna och måste desperat slänga in skämt som förstör scenen, t.ex. när Starlord och Gamora delar en känslosam stund tillsammans. Sedan har vi filmens skurk: Thanos. På nätet förekommer det absurda hyllningar till honom och löjliga diskussioner att han skulle vara den riktiga hjälten. Jag medger att han har ett intressant perspektiv och han är den enda superskurken som har kraften att möta hjältarna, men han lämnar inte något avtryck hos mig. Han är, likt filmen, helt ok Jag tyckte mycket mer om hans "propagandaminister", som hade mer karisma. Något annat diskuteras flitigt är filmens slut. Skulle detta vara finalen och det sista som kommer från Marvel så skulle jag applådera, men så är inte fallet. Långt ifrån. Fler superhjältar är på väg och många av dem som är med i filmen har skrivit på kontrakt på uppföljare, vilket gör att slutet blir totalt meningslöst. AVENGERS: INFINITY WAR får betyg 3. Då och då glimtar den till och jag måste säga att det är imponerande bra jobb från regissörernas sida att få med så många karaktärer i en och samma film, men tyvärr blir jag sällan berörd av deras öden. Nördarna på nätet måste lugna ner sig och våga erkänna att filmen är inte så bra som de tror.
myslas (Anmäl)   18:07 15/5
Jamen det här var en positiv överraskning må jag säga. Efter ett helt gäng tråkiga och intetsägande Marvel-filmer (med undantag för de med mycket humor i sig) så lyckas de få ihop en rätt komplex historia med en hel massa trådar på ett rätt bra sätt. Kanske är det just det att man inte fokuserar så mycket på samma karaktärer hela tiden som gör det här bättre än tidigare Avengers-filmer och de dötråkiga Captain America-filmerna. Det finns trådar som är mycket bättre än andra här men ingen av dem är i alla fall tråkig. Filmen innehåller förstås mycket action men jag var nästan beredd på att minst två timmar skulle vara actionscener och jag är glad att jag hade väldigt fel på den fronten. Bra slutkläm dessutom vilket annars ofta varit ett problem i Marvel-filmerna. Kanske tar jag i lite väl mycket när jag sätter en fyra i betyg men det positiva slår det negativa med råge i den här filmen.
badpanda1606 (Anmäl)   08:07 13/5
Den var minst lika bra andra gången jag såg den. En av mina tankar från första titten var att Thanos även skulle kunna ses som en hjälte, beroende på hur man ser det. Det är banne mig den bästa skurken jag sett på film för man förstår varför han gör som han gör och han visar känslor. Helt jävla fantastisk film ärligt talat.
yangbo (Anmäl)   08:56 12/5
Renodlat fan/era- betyg. Hade allting bara slutat helt och hållet här med hela franchisen så hade denna 5a varit helt given, för ett ändå, får man säga, fullgott slut att knyta ihop denna över ett decennium långa period som gett mig och hela världen väldigt mkt underhållning och främst elit- påkostat- och förstaklass bioupplevelser löpande sen post Matrix och Sagan om Ringen generationen. Det var ju nån som hade tanke att detta skulle släppas tillsammans med del 2 som en mega mastodontfilm men de insåg väl att 6h i bion är lite för mkt kanske även för mini fans och funkar praktiskt värdelöst i biovörlden, och det hade ju självklart jag hellre önskat än att de mjölkar ett helt år till på hela businessen där varenda öre ska mustas ut när hela filmen inkl del 2 de facto är typ redan färdig. Men visst. Det är ju pengar de ska/måste tjäna i första hand. Hade inte bangat att sitta 5-6h i sträck i bion för typ 1000 spänn el nåt heller istället. Det hade de def tjänat på bara i kina med mer än 300 miljoner som hade gjort samma dumhet under första 24h av släppet, så hade de redan tjänat in det. Aja. Nu blev det istället den absolut snällaste 5an jag gett med tanke på att som film var detta inte ens den bästa från marvel och de andra har jag gett max 4or på, och nästa kommer också få en 5a på automatik. Har man gett 3-5 i betyg till de flesta Marvel filmerna är det teoretiskt inte möjligt att ge detta något sämre om man inte är schizofren el för hög. Ärmanhater av marvel ska man hålla sig långt bort.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Avengers: Infinity War