Avgrunden

Originaltitel: The Abyss
Regissör:James Cameron
Utgivningsår:1989

Om Avgrunden:

500 meter under havsytan ligger en oljeborrstation. Den används i sökandet efter en sjunken ubåt. Under arbetet inträffar en olycka - och det visar sig att det finns något annat fördolt i havsdjupet.

Titel: Sanctum
Regissör: George P Cosmatos
År: 1989
Genre: Thriller, Skräck, Science Fiction
Leviathan

Ed Harris, Mary Elizabeth Mastrantonio, Michael Biehn, Leo Burmester, Todd Graff, John Bedford Lloyd, Kimberly Scott, Captain Kidd Brewer Jr, George Robert Klek, Christopher Murphy, Adam Nelson, Jimmie Ray Weeks, J Kenneth Campbell, Chris Elliott

James Cameron

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Recension Avgrunden

- anonym skriver:
Precis innan jag såg "Avgrunden" såg jag att James Cameron stod för regin, vilket var en positiv överraskning för mig, pga att han är en av mina favoritregissörer. Det gav mig väl en liten extrakick när jag skulle se filmen; eftersom jag var trött och hängig. Filmen var också lång, så jag undrade om jag skulle orka. Och till råga på allt var det vardag... Men filmen var bra, fantastiska ljudeffekter;...

Recension av Avgrunden - Läs hela!

Diskussioner om Avgrunden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Avgrunden (379 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   14:20 16/4
Dålig, tråkig, lökig, töntig, irriterande, för lång och Disney-aktig. Märks att det är samma regissör som gjort Avatar...
Stygga-Vargen (Anmäl)   10/10 2018
Lite seg i början men annars väldigt bra.
deswhip (Anmäl)   19/2 2018
När filmen kom tyckte jag att den var väldigt bra. Det kan vara så att den inte åldrats 100% bra men jag sätter ändå en 4:a av nostalgiska skäl. Knivfajten mellan Ed Harris och Michael Biehn kommer jag ihåg var väldigt spännande och intensiv.
myslas (Anmäl)   3/2 2018
Ett rätt galet projekt att försöka genomföra och det är inte ett dugg förvånande att Mastrantonio höll på att bryta ihop av psykisk påfrestning under inspelningen. Slutresultatet är en sorts mix av Alien och Närkontakt av tredje graden, snyggt (även de visuella effekterna såhär 30 år senare), spännande och tidvis läskigt klaustrofobiskt. Filmen har dock sina svagheter. Jag är ok med längden även om det är förståeligt att många tycker den är alldeles för långsam. Det jag stör mig mer på är att det finns vissa saker som är riktigt dumma där förklaringen ibland kan sammanfattas med "ALIENS!!!". Utan tvekan en bra film men med potential att vara så mycket bättre med små förändringar. Stark trea.
yrkeschaufföre (Anmäl)   27/1 2018
Okej, jag hade kanske varit positivare om jag engagerat mig mer i filmen, nu stod den på bredvid mig när jag höll på med datorn. Den känns väldigt gammal.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Avgrunden