Betyg idag: 1 043 Besökare idag: 4 721

Originaltitel: The Conversation
Regissör:Francis Ford Coppola
Utgivningsår:1974

Om Avlyssningen:

Harry är proffs på avlyssning. Chefen på ett storföretag hyr honom för att avlyssna två anställda. När han spionerar på paret i en park uppfattar han att paret är utsatt för någon form av hot.

Titel: De andras liv
År: 1998
Genre: Drama, Action, Thriller
Enemy of the State
Titel: Sista vittnet
Originaltitel: The Parallax View
Regissör: Alan J Pakula
År: 1974
Genre: Thriller
Sista vittnet

Gene Hackman, John Cazale, Allen Garfield, Frederic Forrest, Cindy Williams, Michael Higgins, Elizabeth MacRae, Teri Garr, Harrison Ford, Mark Wheeler, Robert Shields, Phoebe Alexander, Robert Duvall

Francis Ford Coppola

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Med i listor: Czechflashs filmer med 70-talskänsla, Guldpalmer, Pembletons favorit-soundtrack
Diskussioner om Avlyssningen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Avlyssningen (240 st)
Tystnaden (Anmäl)   1/6 2018
Fräscha kvinnoporträtt.
Strongbow (Anmäl)   25/5 2018
Fantastiskt soundtrack!
andybrando (Anmäl)   3/12 2016
En briljant film. Coppolas briljanta och chockerande manus ställer viktiga frågor om myndigheters intrång i privatlivet och personligt ansvar. En av 70-talets bästa filmer.
Mat1az (Anmäl)   28/11 2016
Snygg, välspelad, stämningsfull och fint jäkla soundtrack. Kul med Ford i en av birollerna. Jag tycker den börjar jäkligt bra och bygger upp spänningen mer och mer med ett jämt tempo. Dock planar det ut 3/4 in i filmen. Men det tar sig uppåt igen i den sista delen. Jag gillar långsamma thrillers, men något tightare kunde detta varit för att det skulle ha fallit mig mer i smaken. Svag fyra.
Dele (Anmäl)   9/4 2016
Lågmäld och stämningsfull med det mänskliga i fokus, vilket gör den befriande annorlunda och speciell. Några detaljer är föråldrade, men en riktigt fin film är det allt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Avlyssningen