Baader

Originaltitel: Baader
Regissör:Christopher Roth
Utgivningsår:2002

Om Baader:

Filmen bygger lite löst på de verkliga personerna Andreas Baader och Gudrun Ensslin, ledare för den västtyska terroristgruppen RAF, deras kärleksliv och revolutionära aktiviteter.
Se filmen på CDON

Regissör: Tennyson Bardwell
År: 2009
Genre: Thriller, Skräck
The Skeptic

Can Taylanlar, Frank Giering, Laura Tonke, Hinnerk Schönemann, Sarah Riedel, Angie Ojciec, Bastian Trost, Sebastian Weberstein, Ludger Blanke, Birge Schade

Christopher Roth, Moritz von Uslar

Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller

Tyskland, Storbritannien
Diskussioner om Baader  (0 diskussioner)
Kommentarer om Baader (14 st)
shadesofjae (Anmäl)   12/10 2012
Estetiserar terrorism på ett väldigt hipster-artat, tidstypiskt sätt. Detta är allmänt oskönt, och mycket irriterande. Rörig och upplyser inte tittaren alls om vad som drev Baader-Meinhof, den historiska kontexten etc. USCH!
Fredzon_M (Anmäl)   27/11 2011
Gierings rökande plufsiga puppyface med två osäkra flackande hundögon sabbar filmen fullständigt. Filmen försöker ju att mytologisera Baader, göra honom till en bad-ass outlaw ala Jesse James, eller Bonnie & Clyde, men Giering i huvudrollen är fullständigt felcastad. Han misslyckas helt att skapa den nödvändiga karismatiska auran för att göra karaktären rättvisa. Han står mest och stirrar ledset in i kameran med en cigg i käften och en rocksång på ljudspåret. Att det sedan blandas in fullständig fiktion ser jag inte som ett jättestort problem i sig, men däremot är det helt fantastiskt trist utfört. Man måste bara sluta med en klassisk shoot-out-scen. Stentrist.
andy_l (Anmäl)   24/4 2011
se inte den här. väldigt dålig. fylld med lögner och påhitt.
knutsson (Anmäl)   11/10 2010
Fruktansvärd. Dåliga skådespelarprestationer blandas med amatörmässig regi och en manus fullt med hål och historieförfalskningar.
mi9 (Anmäl)   29/9 2010
rörigt amatörteater