Babe - en gris kommer till stan

Originaltitel: Babe: Pig in the City
Regissör:George Miller (II)
Utgivningsår:1998

Om Babe - en gris kommer till stan:

I denna forsättning på Babe åker de tre musketörerna Babe, Freddy och Mrs Hoggett på äventyr till storstaden. Trots stora hinder lyckas de förvandla fiender till vänner, samla ihop tillräckligt med pengar till att behålla gården och förena två världar till en. Ännu en gång är det Babes ovanliga hjärta och sinne, som utför mirakler och sprider mycket glädje...

Titel: Babe - Den modiga lilla grisen
Regissör: Rod Daniel
År: 1993
Genre: Komedi, Familjefilm
Beethovens tvåa

James Cromwell, Magda Szubanski, Mary Stein, Mickey Rooney, Elizabeth Daily (röst), Danny Mann (röst), Glenne Headly (röst), Steven Wright (röst), James Cosmo (röst), Hugo Weaving (röst), Miriam Margolyes (röst)

George Miller (II), Judy Morris, Mark Lamprell

Komedi, Familjefilm, Fantasy

Babe 2 - En Gris i Stan

Australien, USA
Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Babe - en gris kommer till stan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Babe - en gris kommer till stan (99 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   9/10 2016
Bra, men ettan är mycket bättre.
LTT86 (Anmäl)   25/2 2014
För en film som handlar om att få in pengar och rädda gården, så kände det inte som om nånting av det där uppfylldes. Grisen gjorde faktiskt ingenting meningsfull här heller. Han sog mest på och tittade på medan aporna gjorde allt jobb. Han stog mest bara stil, lät så oskyldig att man ska tycka att han är söt. Faktum med att bondgården räddade av sig själv utan att grisen gjorde nånting. I första filmen gjorde grisen nåt som fick inte bara han själv att verka viktig eller djuret i bondgården, utan för oss som tittade också. Här var han lika meningslös som Titanic 2 från att existera. Plus att filmen på nåt sätt var väldig mörk med att folk var taskig elak mot dammen och människor fick djuret att verka som brottslingar. Och dom försökte lägga in sorliga stunder som vi på nåt sätt ska tycka synd om, men jag kan inte göra det eftersom jag för det första inte vet en skit om människorna eller djuret. Och för det andra dom skapa inga karaktärer. Gör så att jag bry mig om djuret!! Den enda djuret jag brydde mig om var mössen, och dom är knapp med i filmen!! Jag kan ge filmen en tvåa för att den gav mig tre, fyra bra stunder. Men annars så är ingenting i filmen intressant. Djuret är inte intressant, människorna är inte intressant, story är inte intressant för det känns som om filmen själv inte gav ett skit för story och grisen är inte intressant!!! Bra jobba filmen. Ni fick mig att hatar en gris, var det värd det?
Dutch (Anmäl)   19/2 2014
Härlig familjeunderhållning med apor.
Simon_19 (Anmäl)   25/5 2013
Denna håller än i dag. Ingen bra gjord film, men den är ruskigt rolig och underhållande, älskar ankan Ferdinand!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Babe - en gris kommer till stan