Baby Boy

Originaltitel: Baby Boy
Regissör:John Singleton
Utgivningsår:2001

Om Baby Boy:

I filmen får man följa den enormt känslofyllda ghettograbben Jody på hans färd emot att bli en riktig man. Han strular runt bland alla stadens kvinnor och har barn med två av dem. När sedan Jody blir utsparkad ur sin mammas hus av hennes nya pojkvän, Melvin, så går hela hans tårfyllda värld i bitar. Igenom hela filmen försöker Jody komma underfund med om han ska bli en man och flytta in med sin ho Yvette.

Titel: Island of Fire
Regissör: Nick Love
År: 2007
Genre: Action, Kriminalare
Outlaw

Ving Rhames, Tyrese Gibson, Taraji P Henson, Omar Gooding, Snoop Dogg, Angell Conwell, Tamara LaSeon Bass, Candy Ann Brown, A J Johnson, Kareem J Grimes, Tracey Cherelle Jones, Mo'Nique, Juanita Jennings

John Singleton

Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller

Diskussioner om Baby Boy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Baby Boy (31 st)
jonbo (Anmäl)   18/10 2011
Rhames är helt ok, så egentligen skulle en svag tvåa vara på plats. Men resten handlar om människor med attityd som beter sig som idioter, pratar som idioter och förtjänar att fortsätta vara idioter.
drugyoulove (Anmäl)   17/1 2011
"cheezle" om du tycker att man är en snorvalp om man lyssnar på 50cent och har röven utanförbyxorna varför i helvete kollar du då på en film med snoop dogg jävla idiotjävel. bra film i övrigt.
Brecca (Anmäl)   6/1 2009
"cheezle" här ska man kommentera filmen inte uttala sig om sina nazistiska åsikter mot hiphop och kulturen däromkring håll dina lustiga kommentarer för dig själv och kommentera endast filmen ..... Personligen tycker jag att filmen är bra och rätt realistiskt förtjänar en svag fyra .... PS . Cheezle en bra film för dig = Der untergang tror du har mkt att relatera där ....
Cheezle (Anmäl)   19/3 2008
Bra skildring av hur jävla patetiska många män är, och då särskilt arbetarklassens unga amerikanska män. Se och lär, alla ni snorvalpar med 50-cent i lurarna och röven utanför byxorna.
John H Lind (Anmäl)   31/8 2007
Inte dålig. Inte töntig heller trots att Singleton gjort den. Jag fattar inte att han gjorde den här innan Four Brothers. Det stämmer som inte.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Baby Boy