Baby Driver

Originaltitel: Baby Driver
Regissör:Edgar Wright
Utgivningsår:2017

Om Baby Driver:

En ung begåvad flyktbilsförare som arbetar för olika bankrånare får problem när ett rån går fel.

Titel: Atomic Blonde
Originaltitel: xXx: Return of Xander Cage
Regissör: D J Caruso
Genre: Action, Thriller, Äventyr
xXx: Return of Xander Cage

Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Bernthal, Jamie Foxx, Jon Hamm, Eiza González, Flea, Sky Ferreira, Lanny Joon, R Marcos Taylor, CJ Jones, Lance Palmer, Paul Williams (III), Hal Whiteside, Hudson Meek, Wilbur Fitzgerald, Big Boi, Killer Mike

Edgar Wright

Action, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Baby Driver  (0 diskussioner)
Kommentarer om Baby Driver (65 st)
jingoo (Anmäl)   17:27 22/4
Som ett enda stort teknikdemo. Hjärtat finns i klippning och soundtrack, resten är bara en tom, skramlande burk. Till slut sitter jag och gäspar under ytterligare en actionsekvens.
supermancover (Anmäl)   01:16 1/4
Bitvis är den verkligen skitbra. Ansel Elgort är grym och första biljakten är så otroligt bra att jag blir både impad och sugen på att se mer. Sättet de använt musik på funkar verkligen jättebra med. Resten av det dock drar ner det jättemycket. Jamie Foxx förstör för mig, för att jag ska gilla det. Tyvärr.
pufred (Anmäl)   21:52 14/3
Egentligen en rätt generisk actionkomedi typ med lite biljakter, bankrån, skjuta skjuta, coola karaktärer, interna konflikter, och en kärlekshistoria, men den känns väldigt inspirerande med sin användning av framförallt musik och klippning, men t.om biljakterna, intrigerna och kärleken. Väldigt underhållande och en fröjd att se. Så en positiv överraskning och ett betygsnäpp över min förväntan. Jag som trodde det skulle vara en till "Drive" fast tramsigare.
Robkiller (Anmäl)   13:47 10/3
Lite bilkörning, lite skjutande, lite musik, lite underhållande, men inte mer än så.
Hakvin (Anmäl)   07:05 19/2
Go film men jag kan inte riktigt tåla det som har hänt med actiongenren nu på 2010-talet. På 90-talet var det den goda som vann mot den onda och slutet gott allting gott. Nu ska det nyanseras och ifrågasättas kring etik och hållas på.. detta trots att alla bilar exploderar när de faller och alla vapen har oändligt med ammunition. Det finns inget utrymme för sådant i genren om du frågar mig och resultatet blir pretentiöst, bisarrt och osmakligt. Denna hade kunnat nå en 4 ifall den var mer "ärlig mot sig själv".
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Baby Driver
Se filmen