Baby Driver

Originaltitel: Baby Driver
Regissör:Edgar Wright
Utgivningsår:2017

Om Baby Driver:

En ung begåvad flyktbilsförare som arbetar för olika bankrånare får problem när ett rån går fel.

Titel: Atomic Blonde
Regissör: Jaume Collet-Serra
År: 2015
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Run All Night

Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Bernthal, Jamie Foxx, Jon Hamm, Eiza González, Flea, Sky Ferreira, Lanny Joon, R Marcos Taylor, CJ Jones, Lance Palmer, Paul Williams (III), Hal Whiteside, Hudson Meek, Wilbur Fitzgerald, Big Boi, Killer Mike

Edgar Wright

Action, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, USA
Diskussioner om Baby Driver  (0 diskussioner)
Kommentarer om Baby Driver (67 st)
Solidus (Anmäl)   14:37 27/5
Underhållande actionfilm med hjärta och oväntat lite bilaction, men det lilla som är med är en fantastiskt att skåda. Jag trodde att jag skulle störa mig betydligt mer på att vår hjälte heter Baby, men faktum tänkte inte jag ens på det. Ansel Egort gör ett bra jobb med att väcka sympati för vår huvudperson och han delar fin kemi med Lily James. Som många medlemmar skriver så är filmens hjärta dess musik och hur man har klippt så att scenerna och musiken samspelar med varandra. Sevärd!
dafreakish (Anmäl)   00:57 21/5
Wrights GTA-film är långt ifrån hans bästa men det är högt tempo och bra skådespelare vilket håller igång historien från början till slut. Men nog saknar man Pegg och Frost, det råder det inget tvivel om.
jingoo (Anmäl)   17:27 22/4
Som ett enda stort teknikdemo. Hjärtat finns i klippning och soundtrack, resten är bara en tom, skramlande burk. Till slut sitter jag och gäspar under ytterligare en actionsekvens.
supermancover (Anmäl)   01:16 1/4
Bitvis är den verkligen skitbra. Ansel Elgort är grym och första biljakten är så otroligt bra att jag blir både impad och sugen på att se mer. Sättet de använt musik på funkar verkligen jättebra med. Resten av det dock drar ner det jättemycket. Jamie Foxx förstör för mig, för att jag ska gilla det. Tyvärr.
pufred (Anmäl)   21:52 14/3
Egentligen en rätt generisk actionkomedi typ med lite biljakter, bankrån, skjuta skjuta, coola karaktärer, interna konflikter, och en kärlekshistoria, men den känns väldigt inspirerande med sin användning av framförallt musik och klippning, men t.om biljakterna, intrigerna och kärleken. Väldigt underhållande och en fröjd att se. Så en positiv överraskning och ett betygsnäpp över min förväntan. Jag som trodde det skulle vara en till "Drive" fast tramsigare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Baby Driver
Se filmen