Baby Driver

Originaltitel: Baby Driver
Regissör:Edgar Wright
Utgivningsår:2017

Om Baby Driver:

En ung begåvad flyktbilsförare som arbetar för olika bankrånare får problem när ett rån går fel.

Titel: Drive
Originaltitel: The Vault
Regissör: Dan Bush
Genre: Thriller, Skräck
The Vault

Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Bernthal, Jamie Foxx, Jon Hamm, Eiza González, Flea, Sky Ferreira, Lanny Joon, R Marcos Taylor, CJ Jones, Lance Palmer, Paul Williams (III), Hal Whiteside, Hudson Meek, Wilbur Fitzgerald, Big Boi, Killer Mike

Edgar Wright

Action, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, USA
Diskussioner om Baby Driver  (0 diskussioner)
Kommentarer om Baby Driver (76 st)
snubbel (Anmäl)   23:25 24/6
"I have to end this" var det ja...
Scrapop (Anmäl)   21:03 25/5
Svag trea. Lite larvig stundtals
Christofer (Anmäl)   14:38 1/4
Visst var det snyggt filmat vissa scener och Jamie Foxx gör det bra, men i övrigt var det rätt halvdant rent storymässigt. Man bryr sig rätt lite ändå om karaktärerna. 2-
Sture Stenhög (Anmäl)   23:16 14/2
Det är väldigt mycket en film det här, och den är inte intresserad av att vara något annat. Det är stiliserat så inåt helvete, och kärleken till filmmediet skiner igenom i allt den tar sig för. Resultatet blir snyggt och underhållande, men kanske inte så anmärkningsvärt. Persongalleriet håller bra klass. Ansel Elgort fungerar riktigt bra i huvudrollen, och det var ju kul att Kevin Spacey hann göra den här rollen innan han blev utkastad från Hollywood
Croves (Anmäl)   15:38 2/2
Karaktärerna har möjlighet att ha åtminstone lite djup, men detta förvanskas för att ge en ytlig upplevelse och att ta tid att namedroppa (visserligen i min subjektiva åsikt bra) musik. Det här hände tillräckligt ofta för att jag skulle ta mig ur den annars rätt sammanhållna stil och stämning som filmen bygger upp.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Baby Driver