Baby Mama

Originaltitel: Baby Mama
Regissör:Michael McCullers
Utgivningsår:2008

Om Baby Mama:

Kate är en framgångsrik kärriärkvinna som känner att den biologiska klockan börjar ticka. Hon är singel och upptäcker dessutom att hon inte kan få barn. Hon beslutar därför att skaffa en surrogatmamma som får flytta in hos henne tills barnet är fött. Detta visar sig vara ett stort misstag, Angie är Kates raka motsats, i allt, vilket bidrar till att samboskapet blir en rejäl prövning.

Titel: Pappa på burk
Regissör: Jennifer Westfeldt
År: 2011
Genre: Komedi, Romantik
Friends with Kids

James Rebhorn, Steve Martin, Sigourney Weaver, Maura Tierney, Greg Kinnear, Tom McCarthy, Holland Taylor, Siobhan Fallon, Denis O'Hare, Romany Malco, Amy Poehler, Tina Fey, Dax Shepard, Fred Armisen, Will Forte, Stephen Mailer, Kevin Collins (II)

Michael McCullers

Komedi

Diskussioner om Baby Mama  (0 diskussioner)
Kommentarer om Baby Mama (94 st)
MeMyselfAndI (Anmäl)   17:54 28/1
Knappt en tvåa... Manuset var riktigt dåligt. Tror inte jag skrattade en enda gång under hela filmen.
Tatty (Anmäl)   20:59 12/1
Helt okej film som är lite okej och slutet kändes bra att se.
HerrNenne (Anmäl)   24/12 2018
Platt och feg.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Andra våningen (Anmäl)   13/11 2016
Ständigt samma sak med romcoms från andra halvan av 00-talet och senare... Ett stort antal karaktärer trycks in som inte är vanliga stereotyper; dock är deras syfte bara att leverera lagom bisarra ögonblick. Inget fel i det, men dessa bisarriteter döljer ju ett mörker som hade kommit fram om man låtit tempot vara det halva. Därför blir filmens ytlighet outhärdlig. Är det så himla lätt för de där två kvinnorna att hantera den gamla modern, stalkern, chefen? De borde ha ett helvete. Portvaktens karaktär blev aldrig trovärdig. Och om man ändå kan ge filmen erkännande för att den undviker stereotyper, så stämmer inte detta. Nej, den allra värsta slags stereotyp smygs in i form av systern, den sansade och naturliga och stabila småbarnsmamman. Dessutom är ju "killen" en klassisk stereotyp som de enligt vanligt mönster försökte kleta på något nördigt för att få honom att passa in i det sena 00-talet. De två huvudpersonerna då? Ja, de var inte alldeles bedrövliga, men varken särskilt solida eller roliga. Den enda karaktären som jag tyckte fick komma fram på ett bra sätt och samtidigt var lyckad, vad damen på surrogatbyrån. Tja, filmen underhöll väl något så det blir en tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Baby Mama
Se filmen