Babycall

Originaltitel: Babycall
Regissör:Pål Sletaune
Utgivningsår:2011

Om Babycall:

Rapace spelar en kvinna som lever gömd med sin 8-åriga son efter att lämnat en relation där hon blev misshandlad. Hon försöker leva ett så vanligt liv som hon kan under dessa förutsättningar men allting förändras när hennes barnvakt börjar plocka upp signaler från andra lägenheter i hennes byggnad.

Titel: Next Door
Regissör: Steven Kastrissios
År: 2008
Genre: Kriminalare, Thriller
The Horseman

Noomi Rapace, Kristoffer Joner, Vetle Qvenild Werring, Henrik Rafaelsen, Bjørn Moan, Torkil Høeg, Stig R Amdam, Maria Bock

Pål Sletaune

Thriller, Skräck

The Monitor

Norge, Sverige, Tyskland

Recension Babycall

- vakentimmar sätter betyg 4 och skriver:
Anna (Noomi Rapace) och hennes åttaårige son Anders (Vetle Qvenild Werring) flyttar in i en grådaskig lägenhet i Oslo. Anna är sluten, har inga vänner och tycks vara en aning överbeskyddande. Hon har ett våldsamt förhållande bakom sig och har svårt att släppa oron att det ska hända igen. Socialtjänsten har ett öga på henne och vid minsta misstag så riskerar hon att förlora vårdnaden om sitt barn. Det...

Recension av Babycall - Läs hela!

Diskussioner om Babycall  (0 diskussioner)
Kommentarer om Babycall (46 st)
AlbertSpica (Anmäl)   24/8 2014
Bättre än förväntat men synd att den tappar så mycket de sista 30 minuterna...
nestle (Anmäl)   15/6 2014
Gillade inte den här efter halva filmen hade gått. Den hade för många ologiska bitar som inte förklarades. Ni som har sett filmen förstår. Den var spännande men för slarvigt gjord.
Hypostas (Anmäl)   24/12 2013
Noomi är bra, men filmen havererar i den sista akten, tyvärr.
ernils_l (Anmäl)   17/11 2013
Rapace är lysande, men manuset hänger inte ihop. Det finns filmer som är svåra, som behöver ses flera gånger för att förstås, men den här är bara slarvig. Resurserna fanns för en riktigt bra film, men man får känslan av att produktionen drog igång för tidigt. Filmen ger inga förklaringar, utan kastar bara ur sig märkligheter. Synd på så fina skådespelare och på den fina stämningen.
Necross (Anmäl)   24/8 2013
Kul med en handling med rejält tuggmotstånd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Babycall