Babylon 5 - A Call to Arms

Originaltitel: Babylon 5 - A Call to Arms
Regissör:Michael Vejar
Utgivningsår:1998

Om Babylon 5 - A Call to Arms:

Fem år efter tidpunkten då Babylon 5-serien slutade, så stiger en "technomage" vid namn Galen fram och förutspår att Skuggornas gamla allierade, Drakh, kommer att attackera. Genom drömmar så förs fyra individer av tre olika raser ihop för att förhindra att Drakhernas plan verkställs. En av dem är förstås president John Sheridan, som förr var kapten på Babylon 5.

Titel: Babylon 5 - Thirdspace
År: 1998
Genre: Drama, Science Fiction
Babylon 5: The River of Souls
Titel: Babylon 5: The Legend of the Rangers: To Live and Die in Starlight
Originaltitel: Babylon 5: The Legend of the Rangers: To Live and Die in Starlight
Regissör: Michael Vejar
År: 2017
Genre: Komedi, Kriminalare
Film nr.: 119018
Going in Style

Bruce Boxleitner, Claudia Christian, Jerry Doyle, Jeff Conaway, Carrie Dobro, Peter Woodward, Tony Todd

J Michael Straczynski

Drama, Science Fiction

Diskussioner om Babylon 5 - A Call to Arms  (0 diskussioner)
Kommentarer om Babylon 5 - A Call to Arms (14 st)
eandersson (Anmäl)   22/4 2015
Så ska det se ut! Äntligen en bra film till i Babylon 5-serien. Mycket kanske tack vare att större delen av "gänget" från serien var med, vilket inte varit fallet i flera av de övriga filmer jag hittills sett före denna (5/7st). Storyn var absolut helt ok, väntat lite på detta i serien så lite härligt att få ett någorlunda bra avslut på den delen. Däremot funderar jag på den ordningsföljd jag valde att se serien och filmerna i. Såg nämligen denna efter det absolut sista avsnittet av serien, och i just det avsnittet inträffar det en grej som gör hela filmen rätt "fel". Vill inte skriva mer för de som eventuellt läser och ej sett. Jag gick ej efter årtal utan efter en rekommenderad ordningsföljd hittad på nätet som hittills varit klockren. Efter denna filmen ska jag se Spinoff(?)-serien "Crusade" som tas vid efter A Call to Arms, iallafall vad jag förstått det från vad jag precis sett (filmen) och vad jag läst om handlingen i serien. Ser även att den absolut sista filmen, som rekommenderas att se efter Crusade, har någorlunda samma skådespelare/karaktärer. Får hur som helst hoppas att serien Crusade är i närheten av samma klass som Babylon 5 och att den avslutande filmen blir/gör ett värdigt avslut. Stark 3a i nuläget.
amam (Anmäl)   6/4 2015
Nja. Det är ju en prequel till den katastrofalt dåliga spinoff-serien Babylon 5: Crusade och den lider av en hel del av det som gjorde den serien så usel. Fast fortfarande milsteg bättre än Crusade ändå då den har också delar av det gamla Babylon 5 i sig.
Bomkia (Anmäl)   25/1 2014
Inte alls så pjåkig. Bästa filmen i serien. 3+
tpb (Anmäl)   25/9 2011
Jag gillar serien skapligt. Detta är också skapligt. Knappt.
mindcooler (Anmäl)   7/2 2009
Långt bästa B5-filmen.