Back Door to Hell

Originaltitel: Back Door to Hell
Regissör:Monte Hellman
Utgivningsår:1964

Om Back Door to Hell:

Tre amerikanska soldater stiger 1944 i land på en filippinsk ö för att förstöra en japansk kommunikationscentral. De slår sig ihop med en grupp gerillasoldater som känner till området väl.

Titel: The Great Raid
Originaltitel: American Guerrilla in the Philippines
Regissör: Fritz Lang
År: 1950
Hjälten från Filippinerna

Jimmie Rodgers, Jack Nicholson, John Hackett, Johnny Monteiro, Joe Sison, Henry Duval

Richard A Guttman, John Hackett

Drama, Krig

Diskussioner om Back Door to Hell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Back Door to Hell (5 st)
the godfather (Anmäl)   5/1 2012
Som sagt inget mästerverk direkt. Såg den mest för att Jack nicholson är med. Att filmen är kort är bra och några eldstrider lyfter upp filmen. Men annars så är den inget speciellt. Kan vara sevärd för nicholson fans dock. En tvåa blir mitt betyg.
Jonny Basement (Anmäl)   13/2 2010
Får en 3:a, bara för att Jack Nicholson är en av mina absoluta favoritskådisar och jag inte kan ge en 2:a på en film han är med i....
SubspaceBob (Anmäl)   24/1 2009
håller med föregående talare. Den är iallafall kort, så det blir inte jättesegt, men de hade nog kunnat göra storyn lite mer engagerande.
sunnhed (Anmäl)   11/3 2008
Det var okey ändå. Skådespelarna var det inget fel på och hnadlinegn funegrar om än något oengagerande. Det var inte så motiverande och den här lilla spec.ops-patrullen väckte inga större känslor i mig.
Rele (Anmäl)   3/12 2007
Ingen höjdare. Skådespelarna gör sitt men Monte Hellman har inte klarat av att göra en bra film av manuset.