Back to 1942

Originaltitel: Yi jiu si er
Regissör:Feng Xiaogang
Utgivningsår:2012

Om Back to 1942:

En dödlig torka år 1942 tar ut sin rätt på centrala Henan-provinsen i Kina under kriget mot Japan.

Adrien Brody, Tim Robbins, Xu Fan, Chen Daoming, Alec Su, Alfred Hsing, Zhang Hanyu, Duan Yihong, Li Xuejian, Zhang Guoli, Wang Ziwen, Zhang Mo, Lü Zhong

Liu Zhenyun

Drama, Krig

Kina
Diskussioner om Back to 1942  (0 diskussioner)
Kommentarer om Back to 1942 (6 st)
Zebulonm (Anmäl)   20/8 2018
Verkligen tragiskt. Man får en ordentlig inblick i hur det var under den japanska invasionen under andra världskriget i delar av Kina.
BrutusBeefcake (Anmäl)   28/7 2015
Precis som med Aftershock av Feng så blir jag inte alls så berörd som jag borde bli. Back to 1942 är också den välgjord, men kanske lite för mycket. Det hela känns så polerat och slät så man får inte den där innlevelsen och känslan av tragik som måste vara så där äkta för att kunna ta tag, det har Feng hittills saknat. Det hela känns lite för mycket Michael Bay produktion. Men det är ändå godkänt, men jag hade bara förväntat mig något mycket bättre. Lite för lång för sitt eget bästa är den också (6+/15)
bryngel (Anmäl)   22/10 2014
Bra. Riktigt bra.
Dutch (Anmäl)   24/8 2014
Alla ser likadana ut. Blir snabbt rätt tråkig även om det är en viktig film o allt det där.
Rixn (Anmäl)   22/12 2012
Tung titel igen av Feng. Där Aftershock var en fokuserad tårsprutare sprider den här ut sig och berättar mer än bara tragik, vi får en inblick i historien kring hur det var i Kina vid den här tiden. Jag instämmer i övrigt med Ymirs kommentar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Back to 1942