Backbeat

Originaltitel: Backbeat
Regissör:Iain Softley
Utgivningsår:1994

Om Backbeat:

John Lennon och resten av hans nya rock'n roll-band - Paul McCartney, Pete Best, George Harrison och Stuart Sutcliffe - reser till Hamburg för att pröva lyckan. Det dröjer inte länge innan de uppmärksammas och snart har de blivit omåttligt populära - speciellt bland flickorna. Stuart anser sig egentligen vara en bättre bildkonstnär än en basgitarrist, och när han dessutom blir förälskad i en tysk flicka måste han fatta ett beslut om sin och gruppens framtid

Titel: Nowhere Boy
Regissör: Robert Zemeckis
År: 1978
Genre: Komedi, Romantik
I Wanna Hold Your Hand

Stephen Dorff, Ian Hart, Jennifer Ehle, Sheryl Lee, Gary Bakewell, Kai Wiesinger, Wolf Kahler, Chris O'Neill, Scot Williams

Iain Softley, Michael Thomas, Stephen Ward

Drama, Musikal

Storbritannien, Tyskland
Med i listor: Riktiga musiker
Diskussioner om Backbeat  (0 diskussioner)
Kommentarer om Backbeat (46 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   27/4 2018
En väldigt behaglig film det här. Man har hittat en intressant vinkel som skiljer ut den lite från liknande filmer, och det blir en lyckad tidsresa ackompanjerad av bra musik
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/10 2016
Bortsett från en del faktafel är detta en väldigt bra film med väldigt bra musik och väldigt bra och porträttlika skådespelare.
mammene (Anmäl)   19/6 2015
Vilken nostalgiresa det här blev, fängslande, underhållande och intressant för ett gammalt Beatlesfan. Ian Hart var verkligen Lennon.
Krille80 (Anmäl)   8/11 2014
Denna filmen är dels värd att se om man är väldigt intresserad av Beatles. Det är jag inte men för oss som i alla fall gillar deras musik väldigt mycket så är filmen värd att se bara för filmens fantastiska soundtrack. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Backbeat