Backflash

Originaltitel: Backflash
Regissör:Philip J Jones
Utgivningsår:2001

Om Backflash:

Ray Bennet arbetar som biträde i en videobutik och får knappt ihop till brödfödan. För att slippa ifrån sina problem så beger han sig iväg på en resa och stöter då på lifterskan Harley. En omedelbar laddning uppstår mellan de två, och det dröjer inte länge förrän Harley erbjuder Ray en gyllene chans: att hjälpa henne smuggla två miljoner stulna dollar, mot hälften av pengarna…
Se filmen på CDON

Robert Patrick, Jennifer Esposito, Melissa Joan Hart, Kenneth Moskow, Mike Starr, Mike Hagerty, Michael J Pollard, Colm Meaney, Vyto Ruginis

Philip J Jones, Lillian A Jackson, Jennifer Farrell

Drama, Thriller

Diskussioner om Backflash  (0 diskussioner)
Kommentarer om Backflash (11 st)
produr (Anmäl)   19/2 2011
Tyckte den funkade ganska bra som ströunderhållning,inget mästerverk men inte dåligt.B och C skådisar vet inte riktigt,han var ju inte med så mycket iofs men Michaael J Pollard var ju iallafall rätt bra i sin oscarsnominering i Bonnie och Clyde.Colm Meaney är ju också rätt bra i andra filmer
Elizadushkufan (Anmäl)   6/2 2011
Måste säga att denna film var en av de sämsta jag sätt på länge....Bara helt enkelt skit...
chris_lambert_ (Anmäl)   21/4 2010
Gott tidsfördriv även om den är full med ologiska, förvirrande scener som tycks skrivna av en femåring. Slutet var mest snurrigt och saknade egentlig logik.
Totenkopf (Anmäl)   5/1 2010
Dög till att slå ihjäl en och halv timme, men så mycket mer var det inte.
WillyV (Anmäl)   9/12 2008
Riktigt, riktigt sunkig TV7-film. Först tror jag att det är en komedi, medvetet gjort som en satir. Men sen så fattar jag. En C-film med en hoper halvkända B- och C-skådisar blir ingen A-film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Backflash