Betyg idag: 1 700 Besökare idag: 5 685

Originaltitel: Vice
Regissör:Adam McKay
Utgivningsår:2018

Om Vice:

Historien om den republikanske politikern Dick Cheney och hur hans politik förändrade världen. Under George W. Bush åtta år som president var Cheney en av de mäktigaste vicepresidenterna någonsin.

Christian Bale, Amy Adams, Steve Carell, Sam Rockwell, Jesse Plemons, Alison Pill, Lily Rabe, Eddie Marsan, Justin Kirk, Lisa Gay Hamilton, Tyler Perry, Don McManus, Shea Whigham, Stephen Adly Guirgis, Bill Camp, Camille James Harman, Matthew Jacobs

Adam McKay

Drama, Komedi, Biografi

Cheney

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Vice  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vice (5 st)
DYV (Anmäl)   17:06 19/1
Hade förhoppningar på denna film, men blev besviken, även om den har bättre stunder. Adam McKay försök att göra något humoristiskt och lättillgängligt av något väldigt allvarligt blir en hårt och platt fall. Lite intressant dock att en se hur "medelmåtta" tar sig så långt som till Vita Huset genom att lära sig maktspelet, på ett något krokigt sätt. Däremot alla random inklippa sekvenser och extremt genreöverskridande tilltag gör att det bitvis känns som ett väldigt påkostat kårspex. Fingertopskänsla är verkligen helt frånvarande, istället arbetas det med någon slags bazooka som gör att det bitvis blir så grovhugget and övertydligt att det ibland gränsar mot buskis. Vill nog påstå att Amy Adams gör en mer minnesvärd insats än Christian Bale.
myslas (Anmäl)   20:44 16/1
Det här var inget vidare. Mest rörigt och fånigt, ett jäkla hoppande hela tiden. Säger ingenting som inte redan sagts om de här sakerna om och om igen och ärligt talat så är inte ens skådespeleriet särskilt imponerande. Christan Bale har fått massa bra kritik och en Golden Globe för sitt porträtt av Cheney men egentligen går han mest omkring och grymtar. Att han är porträttlik är ju make up-avdelningens förtjänst (precis samma sak som med Gary Oldman i Darkest Hour), ge dem priserna istället.
ViolaIngeborg (Anmäl)   12:11 12/1
Riktig samtids-ångest-film! Mådde verkligen dåligt av att se den. Brutal och lite knäpp.
Jaganatha (Anmäl)   21:00 11/1
En sympatisk film om en extremt osympatisk man, som ju aldrig borde ha fått chansen att erövra den maktposition han fick. Den poängen driver Adam McKay hem med emfas, för detta är ju så klart en partsinlaga från motståndarsidan. Men jag blir underhållen samtidigt som jag känner igen de flesta av påståendena om Cheney från mediarapporteringen under hans tid som George W Bushs "vicepresident". Speciellt intressant är talet som Colin Powell höll inför FN:s säkerhetsråd och dess koppling till grundaren av Islamiska staten, yrkeskriminelle Abu Musab az-Zarqawi. Christian Bale gör huvudrollen bra, men ännu bättre är kanske Steve Carell som Donald Rumsfeld, en annan extremt osympatisk figur i det amerikanska politiska spelet.
Man5on (Anmäl)   19:44 7/1
Jag har lite liknande bekymmer med denna rulle som med Adam McKay's förra, dvs jag må älska alla roliga cameos, de tvära stilistiska kasten och den påhittiga approachen...men under allt det där finns bara en fruktansvärt ointressant historia. Förra gången var det bostadslån, den här gången en vice president. Jag ser fram emot dagen då Adam McKay väljer en betydligt intressantare grundstory att väva sitt annars fräscha filmskapande runtikring!
Se filmen