Vice

Originaltitel: Vice
Regissör:Adam McKay
Utgivningsår:2018

Om Vice:

Historien om den republikanske politikern Dick Cheney och hur hans politik förändrade världen. Under George W. Bush åtta år som president var Cheney en av de mäktigaste vicepresidenterna någonsin.

Titel: W.
Originaltitel: LBJ
Regissör: Rob Reiner
År: 2016
The President: Lyndon B. Johnson

Christian Bale, Amy Adams, Steve Carell, Sam Rockwell, Alison Pill, Eddie Marsan, Justin Kirk, Lisa Gay Hamilton, Jesse Plemons, Bill Camp, Don McManus, Lily Rabe, Shea Whigham, Stephen Adly Guirgis, Tyler Perry, Josh Latzer, Jeff Bosley

Adam McKay

Drama, Komedi, Biografi

Cheney

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Vice  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vice (14 st)
mammene (Anmäl)   19:48 21/6
Det är knappt det blir en tvåa. Hafsigt och tjafsigt utfört och jag kunde bara inte sluta att irritera mig på hur Christian Bale väste, lät verkligen Dick Cheney så där. Kunde blivit intressant om man tagit det lugnare och inte flaxat omkring.
Sture Stenhög (Anmäl)   02:58 19/6
Jag har svårt att tänka mig en sämre ingång för en filmskapare än att vara totalt ointresserad av de personer som man gör film om, men det är alltså den ingång man har valt här. Att man kritiserar Cheney är väl en sak, det kan han gott ha, men det måste åtminstone finnas ambitioner till något insiktsfullt. Oliver Stone avskydde Nixon, men gjorde ändå en film där han försökte förstå honom. Fan, Hirschbiegel gjorde det t.o.m. med Hitler. Att McKay inte klarar av att göra det med Cheney får honom att framstå som en väldigt liten människa som bara är ute efter ryggdunkar från sina meningsfränder. Att filmen klagar på Fox News samtidigt som den använder sig av samma ohederliga retorik själv blir närmast parodiskt. Bra skådespeleri och ett imponerande sminkjobb skänker dock ett visst värde till det här, Men dess främsta funktion är kanske att den blir en väldigt talande illustration av vår tid, när framtida generationer vill studera vilket haveri det offentliga samtalet var på 2010-talet, så kommer den här filmen att bli en ovärderlig källa
#54 (Anmäl)   00:26 13/5
Välgjord, men det räcker inte riktigt för att göra filmen intressant.
Robkiller (Anmäl)   06:42 28/4
Välspelad, men helt ointressant. Regin försöker vara annorlunda, men det tillför inget överhuvudtaget.
Benisakura (Anmäl)   08:24 12/3
Lättsmält.