Backtrack - I skottlinjen

Originaltitel: Catchfire
Regissör:Dennis Hopper
Utgivningsår:1990

Om Backtrack - I skottlinjen:

Efter att ha bevittnat ett maffiamord har Anne fått ett pris på sitt huvud. Den enda som kan skydda henne är mannen som fått betalt för att mörda henne. Om hon vill ha hans hjälp måste hon dock lova att hänge sig åt honom totalt i resten av sitt liv.

Titel: Det våras för svärmor
Regissör: Edward Dmytryk
År: 1968
Genre: Western
Shalako

Jodie Foster, Fred Ward, Joe Pesci, Dennis Hopper, Dean Stockwell, John Turturro, Julie Adams, Vincent Price, Tony Sirico, Charlie Sheen, Bob Dylan

Rachel Kronstadt Mann, Ann Louise Bardach

Drama, Action, Romantik, Thriller

Backtrack

Diskussioner om Backtrack - I skottlinjen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Backtrack - I skottlinjen (17 st)
DrJW (Anmäl)   1/8 2018
Om du tittar på denna under namnet Backtrack och Dennis Hoppers namn är på regissörs credit så tittar du på Director's Cut av den här filmen (vilket jag gjorde). Filmen med sitt ursprungliga namn Catchfire omredigerades av Vestron Pictures utan Hoppers vetskap om det och det gjorde honom förståeligt nog förbannad och han använde den ökända pseudonymen Alan Smithee på regissörs namnet . Han stämde även bolaget, men dem var redan i konkurs. Jag undrar varför Joe Pesci var okrediterad i den här filmen, han är filmens antagonist. Även Charlie Sheen och Catherine Keener som har små roller i denna var krediterad. Handlingen är intressant, men manuset är så ojämn och uppbyggnadsförhållandet mellan Hopper och Jodie Fosters karaktärer händer så himla plötsligt bara så där att det ser ut som att de var några saknade scener som blev bortklippt från filmen eller så filmade dem inte scenerna alls! Jag undrar om "Alan Smithee" -versionen ser värre ut än den här versionen?
spelnisse86 (Anmäl)   6/2 2016
Hopper är ju en av favoriterna, kanske därav jag tyckte att han gör denna filmen så bra.. Räcker inte till en femma tyvärr men en stark fyra för bra handling och bra skådespel..Filmer som denna får man leta efter,
spelnisse86 (Anmäl)   2/2 2016
Herr Hopper är då en av mina favoriter och detta var väl inte hans bästa film, men det är ändå film jag kommer ha kvar i samlingen..
jingoo (Anmäl)   20/4 2014
Smårolig pga diverse kända skådisar i mindre roller. Minns den som mycket bättre när jag såg den för länge sedan, men det kanske var den långa versionen. Då var jag också rätt betuttad i Jodie Foster, som är den lilla behållningen i den här filmen. Hur hon tolkade sin karaktärsutveckling här är en gåta. Filmen känns väldigt orimlig och Dennis Hopper är för det mesta bara äcklig, tycker jag.
ClintanTheKing (Anmäl)   25/3 2014
Nja, har ett vagt minne att ha sett denna tidigare men då den längre versionen. Denna (kortaste versionen) gav knappt någonting även den är en lite smårolig actionkomedi med Hopper med gangstertugg, Foster i allt annat än nån könlös roll som i Lammen tystnar och sist men inte minst, Joe Pesci i ungefär samma typ av roll han brukar spela i maffia-rullar. Klarar 2/5.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Backtrack - I skottlinjen