Bacterium

Originaltitel: Bacterium
Regissör:Brett Piper
Utgivningsår:2006

Om Bacterium:

När några vänner upptäcker en övergiven byggnad så hittar de mer än de kunnat ana, nämligen ett hemligt vapenexperiment som har eskalerat utom kontroll. En biologiexpert de möter fruktar att livet på jorden kommer att vara utplånat inom 48 timmar om inte vapnet, som är ett köttätande virus, stoppas.

Alison Whitney, Benjamin Kanes, Andrew Kranz, Tom Cikoski, Shelley Dague, Miya Sagara, Carl Burrows, Jessica Day

Brett Piper

Skräck

Recension Bacterium

- Rubbermonster sätter betyg 3 och skriver:
Tack vare de digitala videokamerorna som finns på marknaden så har det blivit mycket lättare för filmmakare att skapa, på gott och ont. Detta resulterar givetvis i en hel del skräp men även små trevliga rullar som den här. Brett piper är en herre som prånglat ut ett stort antal Direct to video-rullar i 20 års tid och om man kollar runt så ser man att flera av dem fått bra kritik. Bacterium är den första Piperfilmen jag fick för mig att skaffa och det lär sannolikt inte bli den sista.

Recension av Bacterium - Läs hela!

Med i listor: Epidemier
Diskussioner om Bacterium  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bacterium (2 st)
brtkrbzhnv (Anmäl)   16/12 2009
Hur tänker man när man döper en film om ett mördarvirus till Bacterium‽
Rubbermonster (Anmäl)   30/4 2008
Lågbudget, med lite gammal Dr Who känsla, men med mera slem, blod och bröst. Ypperlig underhållning.