Bad Ass

Originaltitel: Bad Ass
Regissör:Craig Moss
Utgivningsår:2012

Om Bad Ass:

Vietnamhjälten Frank Vega återvänder hem efter kriget, men i stället för att firas blir han sviken av samhället, arbetslös och förlorar sin flickvän. Men 40 år senare får han upprättelse när han skyddar en äldre svart man från några skinheads, en händelse som gör honom till en lokal hjälte.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Craig Moss
År: 2014
Genre: Drama, Action
Bad Ass 2: Bad Asses
Titel: Revenge for Jolly!
Originaltitel: Revenge for Jolly!
Regissör: Chadd Harbold
Regissör: Daniel Barber
År: 2009
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Harry Brown

Danny Trejo, Ron Perlman, Charles S Dutton, Joyful Drake, Patrick Fabian, John Duffy, Winter Ave Zoli, Danny Woodburn, Jennifer Blanc-Biehn, Richard Riehle, Craig Sheffer, Patricia De Leon, Jillian Murray, Harrison Page, Andy Davoli

Craig Moss

Drama, Action

Diskussioner om Bad Ass  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bad Ass (42 st)
Robkiller (Anmäl)   28/11 2017
Trejo röjer runt. Men manuset är uselt, humorn är värdelös och regin är kass. Trots allt lite underhållande, men det räcker inte.
Murvel48 (Anmäl)   25/11 2017
Ha ha, det här var verkligen ett uselt skrivet manus, späckat med logiska luckor. Bussgrejen var rätt cool men det räcker inte långt.
Hanness (Anmäl)   9/4 2017
Denna var rolig!
Rele (Anmäl)   9/4 2017
En dålig film. Trots att Danny Trejo är ok ger jag en etta.
Krille80 (Anmäl)   17/1 2015
Går ni till youtube och söker på "Epic Beard Man" så kommer ni till den verkliga händelse som ligger bakom denna film. Utifrån detta har man hittat/byggt på en lättsammare Charles Bronson-liknande revengefilm. Idèn är rätt kul och med alltid sevärda Danny Trejo i huvudrollen så var i alla fall jag tvungen att se denna film. Jag tycker det funkar förvånansvärt bra dvs. om man accepterar en del avsaknad av trovärdighet och logik. Jag fick en underhållande filmupplevelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bad Ass