Bad Company

Originaltitel: Bad Company
Regissör:Joel Schumacher
Utgivningsår:2002

Om Bad Company:

När en CIA-agent i Prag mördas verkar det som om uppdraget han arbetat på i över tre år kommer att gå i stöpet. Ett desperat CIA övertalar hans bror, en street-smart bookmaker, att ta hans plats. På tre dagar måste han lära sig att bli spion, men han får hjälp av CIA:s genom tiderna bästa agent...

Titel: The Hitman's Bodyguard
Regissör: Les Mayfield
År: 1999
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Blue Streak

Anthony Hopkins, Chris Rock, Peter Stormare, Gabriel Macht, Kerry Washington, Matthew Marsh, Adoni Maropis, Garcelle Beauvais, Dragan Micanovic, John Slattery, Brooke Smith

David Himmelstein, Jason Richman, Gary M Goodman, Michael Browning

Komedi, Action, Thriller

USA, Tjeckien

Recension Bad Company

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
Bad Company är absolut inte en film som man måste ha sett. Det finns inget speciellt att hämta egentligen. En film som passar som lättsam underhållning efter en jobbig arbetsvecka. Man håller sig vaken men behöver ändå inte engagera sig. Det finns bara ett betyg som möjlighet här och det är en självklar svag trea.

Recension av Bad Company - Läs hela!

Diskussioner om Bad Company  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bad Company (255 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
helt ok
Krille80 (Anmäl)   31/10 2014
Att Bruckheimer dumförklarar sin publik med nästan barnsligt enkla historier har man vetat länge. Han väger alltid upp det med skön action. Men i Bad Company är det helt åt skogen dåligt. Att alla ryska skurkar har röda näsdukar på sig så att man ska känna igen dom är det dummaste och löjligaste jag har sett på länge. Tråkig film och tråkig action. 1+
LauenKauen (Anmäl)   13/1 2013
Filmen är godkänd om man bortser från så got som allt som har med Chris Rock i filmen, vilket blir ganska mycket. Rock är bara larvig och skämten lyckas bara ett fåtal gånger. Svag 3a/Stark 2a.
Inertian (Anmäl)   27/11 2012
Många filmer av den här typen brukar kunna skrapa ihop en 3:a från mig, men det här blir f****** en 2:a. Se det som en varning. Chris Rock bestämde sig tidigt i filmen för att bete sig så töntigt som det bara var möjligt.
Bunnskog (Anmäl)   18/10 2012
Zzz.