Bad Girls

Originaltitel: Bad Girls
Regissör:Jonathan Kaplan
Utgivningsår:1994

Om Bad Girls:

Stowe tar tillsammans med tre andra prostituerade till flykten sedan hon skjutit en otrevlig kund.

Titel: Bandidas
Regissör: Uli Edel
År: 2000
Genre: Familjefilm, Äventyr, Skräck, Fantasy
Den lilla vampyren
Titel: She's in the Army Now
Originaltitel: She's in the Army Now
Regissör: Hy Averback
År: 1981
Genre: Komedi
She's in the Army Now

Andie MacDowell, Madeleine Stowe, Mary Stuart Masterson, Drew Barrymore, Robert Loggia, James Russo, James LeGros, Dermot Mulroney, Jim Beaver, Nick Chinlund

Ken Friedman, Yolande Turner

Western

Recension Bad Girls

- Bobby Peru skriver:
Detta är Det vilda gänget med sexiga flickor i rollerna!! Låter detta intressant eller lockande? Ja, ha inte för höga förväntningar bara, för det var längesen Västern-genren var stor, och att några elaka tjejer skulle ändra på den saken är rätt otrolig. Dessa börjar som prostituerade. Som är en bra start. Cody (Madeleine Stowe) skjuter ett fyllesvin som antastat polerskan Anita (Mary Stuart Masterson)...

Recension av Bad Girls - Läs hela!

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om Bad Girls  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bad Girls (90 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Tatty (Anmäl)   13/12 2014
Riktig bra tycker jag. Gillar de här kvinnorna som spelar rollerna bra.
Krille80 (Anmäl)   10/11 2014
Snygga skådespelerskor visar upp sig som snygga cowgirls. Visst, i början känns det lite småkul med kvinnor i rollen som tuffa "revolvermän" men sedan inser man att det är ett svagt försök till en feministisk western. Känns inte ens som ett halvhjärtat försök. Den snygga filmpostern lovar så mycket mer men leverar inte mycket.
PebblesBeach (Anmäl)   28/9 2012
Jag tycker att den här är riktigt bra!
KyLLo (Anmäl)   12/7 2012
Vilda Västern med enbart kvinnor i huvudrollerna är nog rätt ovanligt. Känns inte som en typisk genrefilm och kan nog passa personer som annars inte är så förtjusta i genren. Förtjänar inte en plats på Filmtipsets 250-sämsta-lista.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bad Girls