Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans

Regissör:Werner Herzog
Utgivningsår:2009
Antal betyg:2018 betyg

Om Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans:

Vi får följa en polis vardag, hans utredningar i mordfall, men även hans egna drifter, ovanor och missbruk. Han har stora spelskulder och satsar mer och mer för att kunna betala av sina skulder. Han missbrukar droger, söker sig till prostituerade och använder sin ställning till att utnyttja tonårsflickor sexuellt. Under en utredning kring morden på fem senegalesisk invandrare, börjar han dock fundera över sin livsstil.
Se filmen på SF Anytime

År: 1999
Genre: Drama, Thriller
Bringing Out the Dead
Titel: Violent Cop
Originaltitel: Sono otoko kyôbô ni tsuki
Regissör: Takeshi Kitano
Regissör: Andrew Dominik
År: 2012
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Killing Them Softly

Nicolas Cage, Eva Mendes, Val Kilmer, Xzibit, Fairuza Balk, Shawn Hatosy, Jennifer Coolidge, Tom Bower, Vondie Curtis-Hall, Brad Dourif, Denzel Whitaker, Irma P Hall, Shea Whigham, Michael Shannon, Joe Nemmers

William M Finkelstein

Drama, Kriminalare

Diskussioner om Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans (180 st)
Bomkia (Anmäl)   10/5 2018
Jag gillade faktiskt Cage i denna, passar hans sliskiga skådespeleri. 3a.
Jamesa (Anmäl)   29/3 2018
Hmm, svårbedömd. Cage är krystad,överspelande och rätt dålig som vanligt, men kanske bättre än vanligt. Troligen det bästa han gjort sedan Farväl Las Vegas. Filmen stretar på och kämpar hela tiden, vill vara bra och hamnar ibland där om än inte hela tiden, blir utan rytm och känns pretantiös. Utan Cage klar 3:a, med Cage tveksam 3:a. Men det får bli där den hamnar för tillfället. Vill dock inte se den igen. (svammel)
NekkruEvul (Anmäl)   8/11 2017
Kan tyvärr inte låta bli att jämföra denna med originalet och denna är väldigt mycket sämre. Förmodlige rätt mycket bättre om man inte sett förlagan dock.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
stgurgel (Anmäl)   8/5 2017
Det här var inte kul. Remakes är satan och Nicolas Cage är lika illa som vanligt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans